1

Onderwerp: Zijdewit en of parelwit...

Hallo dames,

Heb het echt proberen te vinden in de zoek balk maar had geen succes..

Ik zie hier heel mooie taarten voorbij komen die helemaal wit zijn en het is niet mat wit maar echt mooi zijde wit of parelwit. Meestal zijn dat bruidstaarten.

Weet iemand welke kleurstof ik daarvor nodig heb?

groetjes,

2 Laatst bewerkt door Ottolien (13-12-2009 21:22)

Re: Zijdewit en of parelwit...

ik denk dat je de pearlspay bedoeld

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik weet het niet of het dat zal zijn... ik zoek meer iets wat je al tijdens het kneden van marsepein of fondant erbij moet doen...

4

Waarom denk je dat aan de hand van foto's die je hier ziet?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik dust de bruidstaarten bijna altijd met VB Gold pearl. Geeft een hele mooie,  zijdeachtige glans.

6

Marianne schreef:

Wat voor een antwoord zal ik nu hierop geven... ik denk het gewoon zo.. er is geen reden daarvoor.

Als iemand een bruidstaart heeft gemaakt van 3-4 lagen, dacht ik niet dat die persoon heel het taart aan het onderspuiten was net een graffiti persoon.

Kan wel hoor, heb ik niks op tegen.. Maar ik zou, als er een mogelijkheid bestaat daarvoor iets tijdens het kneden erin doen. En misschien als die het ook bestaat een kleurstof gebruiken die dat effect geeft.

Mochten deze beide opties niet kunnen, ja dan kan het inderdaad zo zijn dat die persoon dus blijkbaar heel het taart aan het onderspuiten is. Zoals ik ook al zei, ik weet het niet en daarom vraag ik het. Ik ben hier om te leren en op een dag ook zo mooie taarten als andere mensen te kunnen maken.

Maar ik vraag liever 2x meer dan dat ik iets 1 keer fout doe.

Groetjes,

Umran

7

De meesten gebruiken toch echt de pearlspray of susten hem met glanspoeder maar naar mijn weten geeft dat niet het mooie effect als je het erdoorheen kneed. Altijd pas als de taart bekleed is.

Ik heb altijd standaard pearlspray in huis!

8

Umran schreef:
Marianne schreef:

Wat voor een antwoord zal ik nu hierop geven... ik denk het gewoon zo.. er is geen reden daarvoor.

Als iemand een bruidstaart heeft gemaakt van 3-4 lagen, dacht ik niet dat die persoon heel het taart aan het onderspuiten was net een graffiti persoon.

Sja, en ik denk dat dus wel, net als Alexia. Denk dat je niet het juiste idee hebt bij de pearl-spray. Voor zover ik weet is er niets dat je door rolfondant kunt kneden om het een glans te geven (tenzij je misschien met onsjes gaat werken, maar of je dan nog van een smakelijke taart kunt spreken waag ik te betwijfelen ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Dan ga ik de pearl-spray ook aanschaffen... bedankt voor de tips :)