1

Onderwerp: Cookies

Hoi dames,

Heb een vraagje, ik heb nu koekjes gemaakt met roomboter. Doen jullie dat ook of gebruiken jullie gewone boter. Dan worden ze wat stevig en gaan ze niet uit de vorm. Is mij vertelt. Ben benieuwd, misschien een tip van iemand hier.

Groetjes Fatima

Improvement always begins with I.

Voor Workshops en materiaal

2

Re: Cookies

Voor mij is roomboter gewone boter ;)
Ik gebruik nooit iets anders dan roomboter voor bakken/gebak.
Met roomboter blijven de koekjes perfect in vorm ( mits je het juiste recept gebruikt ;) ): ik leg ze altijd voordat ze in de oven gaan nog minimaal aan half uur in koelkast of vriezer, en gebruik het recept van Peggy Porschen ( zie recepten uit menu links) :) Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Bedankt Adrienne

Ja,ik doe mijn koekjes (Marokkaanse) altijd met roomboter. Maar deze zijn een proef om met uitstekers te werken. en dan fondant er op. Ik heb nu de recept op de forum gebruikt. Ben benieuwd de deeg ligt nu in de koelkast. Moest toch een paar uur.

Groetjes Fatima

4

Ik gebruikte altijd alleen margarine, maar naarmate ik meer ben gaan bakken ben ik overgegaan op roomboter. Vind het veel beter werken en veel lekkerder!

Heb het recept van het forum gemaakt met wat vanille aroma er door afgelopen week, ging super! Nog nooit koekjes uit vorm gehad met roomboter.

Is gelukt nu nog de fondant erop. Maar heb nu geen tijd ervoor. Maar ze kunnen langer bewaard blijven. Als er iets overblijft (hahaha).

6

Ja, inderdaad, ik heb vorige week zaterdag koekjes gebakken, maandag marsefond er op en vandaag waren ze nog overheerlijk!!