1 Laatst bewerkt door carol (12-12-2009 20:27)

Onderwerp: mijn kerstengel heeft geen nek meer ,heel graag jullie tips.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YFKBSMC4.jpg
hallo allemaal heel graag advies,had wel tylose door fondant(mix m.m.f.&fondant&marsepijn),omdat deze m.m.f.niet goed verwerkten,en had uitgeprobeert zo ging het prima) gedaan maar denk te kort laten liggen (10 minuutjes)het lijf ging goed ,maar met de armen ging het al mis scheurde en vielen eraf,dus opnieuw armen toen hoofd gemaakt werd plat acherkant weer beetje gevormd haar erop gemaakt,maar doordat ik wel zo;n 7 x dat hoofd er weer afhaalde ging haar en hoofd vervormen en der nek is helemaal weg gezakt en de verhouding klopt nu helemaal niet meer,was mijn fout dat het fondant met tylose langer had moet intrekken of wat,heb toch maar foto gedaan maar ben niet te vrede.
dus heel graag jullie tips .
     groetjes Carla

2

Re: mijn kerstengel heeft geen nek meer ,heel graag jullie tips.

Aggossie, ze kijkt wel een beetje beteuterd, hihihi. Inderdaad tylose wat langer in laten werken. Ik heb van de week een kerstboom geboetseerd, tylose erdoor, maar geen geduld natuurlijk, dus steeds meer tylose erdoor totdat de fondant eindelijk wat steviger werd. Met als gevolg dat dat ding knetterhard is geworden. Ik heb daarna ook geboetseerd met fondant en een beetje tylose, dat ik wel wat langer heb laten inwerken, en dat boetseerde toch een stuk prettiger. De fondant is stevig, maar nog zacht genoeg om fijn te modelleren.

Groetjes, Elly

3

Ik zie geen taart ;)

[MOVE] --> Klein & Fijn

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Op 250 gram marsepein of fondant ongeveer 1 theelepel tylose erdoor heen kneden. Dan minimaal een uur laten rusten. Bij fondant wordt het na kontakt met de lucht hard en marsepein blijft altijd een beetje kneedbaar. Heb je nog spagetti erin gestoken om alles op zijn plaats te houden?

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

Hoofdje er heel voorzichtig afhalen, een heel klein bolletje in de huidskleur maken en die erop zetten, dan heel voorzichtig weer het hoofdje erop. Succ6

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

Misschien ligt het ook wel aan het feit dat er marsepein doorheen zit, zeg maar.
Want fondant wordt goed hard, maar marsepein niet. Dat komt volgens mij omdat er amandelen in zitten, dacht ik. Misschien dat het met alleen fondant beter lukt?