1

Onderwerp: 20 cm spring vorm hoeveel moet erin?

ik dacht ik maak vast de taart dan is het klaar maar das iet echt gelukt. ik heb een springvorm van 20 cm rond en op het pal staat 140 gram 2 eieren en 1 eetlepel water maar het is niet hoog geworden komt niet eens tot de rand ik dacht al toen het uit de mixer kwam volgens mij is het te weinig maar ja staat op het pak mmm hoeveel kan ik dan het beste doen om een mooie hoge taart te krijgen? gewoon 250? wat eigeljik voor een 26 vorm is?? ik wil zaterdag een staptaart maken voor de verjaardag van inze dochter dus dacht nou dan heb ik de bodem vast maar helaas....

iemand tips??

thanks

groetjes kim

2

Re: 20 cm spring vorm hoeveel moet erin?

Kijk in de tabellen en gebruik de hoeveelheiden.. voor een 20cm taart gebruik je mix en water voor 3 eieren.

3

Ik gebruik 270 gr biscuitmix, 27 ml water en 4 eieren bij een 20cm ronde vorm.

Groet, Jolanda

4

Jol321 schreef:

Ik ook! :)

5

Jol321 schreef:

nou dat ga ik morgen een even proberen. in de tabel hier staat 200 mix  155 gram ei en 20 water dus het verschilt nogal ik heb de mix van snoezie maar dat maakt niet uit neem ik aan? ik heb gelukkig nog een paar dagen maar goed dat ik het nu even geprobeerd heb en niet een dag van te voren hahah

thanks!!

6

Ik denk (weet eigenlijk wel zeker, na eigen ervaring) dat je dat zelf moet uit gaan proberen wat voor jou het beste werkt. Iedere oven werkt weer anders en de een gebruikt eieren uit warm water en de ander op kamer temperatuur en weer een ander zweert bij eerst de eieren kloppen en daarna pas de rest erbij.

Zelf gebruik ik 3 eieren 200 gram mix en 20 ml water.

Hier op de site staat links in de kolom ook het kopje tabellen en daar vind je veel informatie en op de site van de webshop kun je onderaan de beginpagina ook tabellen vinden.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

7

Ik gebruik ook 200 gram mix, 150 gram eieren (3 x maat M) en 20 (21) ml water. Dan bak ik het totaal 30 minuten: eerste 10 minuten op 125 graden, daarna 10 minuten op 150 graden en de laatste 10 minuten op 175 graden. Deze volgorde hou ik ook bij grotere taarten aan (alleen andere hoeveelheid) en dan vanaf stap 3 de resterende tijd op 175 graden. Dan stijgt je taart mooi!

Groetjes Suus

8

Sproet75 schreef:
Jol321 schreef:

Ik ook! :)

ja gelukt mooi geworden bedankt!!!

9

Ik zie dat het je al gelukt is.
Maar ik wilde toch nog even melden dat er wel degelijk verschil zit in het gebruik van funcakes mix en de soezie mix voor biscuit. Als je de Soezie mix gebruikt heb je meer mix nodig en ik meen uit mijn hoofd dat de verhouding mix, ei ook anders is bij Soezie dan bij Funcakes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

bij  mij is het nu veelsss te veel 200 mix in een vorm van 20cm

11 Laatst bewerkt door Jol321 (15-12-2009 12:33)

esterale schreef:

bij  mij is het nu veelsss te veel 200 mix in een vorm van 20cm

Bij mij komt ie met 270 gram er ook bovenuit (boven de 7,5cm), maar dat wil ik ook ;)
Uiteraard verhoog ik 'm met bakpapier, zodat ik een hoog kapsel krijg.

Groet, Jolanda

12

Ottolien schreef:

Ik zie dat het je al gelukt is.
Maar ik wilde toch nog even melden dat er wel degelijk verschil zit in het gebruik van funcakes mix en de soezie mix voor biscuit. Als je de Soezie mix gebruikt heb je meer mix nodig en ik meen uit mijn hoofd dat de verhouding mix, ei ook anders is bij Soezie dan bij Funcakes.

ik heb je mix van soezie en het is mooi gelukt had van mij nog wel iets hoger gemogen maar hier kan ik ook wel wat mee

groetjes kim