1

Onderwerp: lussen voor strik breken...

Wie kan mij helpen...
Ik wou via de how to op tartacadabra van fondant met tylose de strk maken.
Alles ging prima en de lussen waren goed uit ge hard. Tenminste misschien iets te goed. Wanneer ik de strik in elkaar wou gaan zetten braken verschillende lussen. (ook wanneer ik de lussen een beetje bij boog om de strik mooi in vorm te krijgen.)
Heb ik de fondant te hard laten worden? Of teveel tylose gebruikt?
Alvast badankt voor de reacties.

Re: lussen voor strik breken...

fondant te hard laten worden, kan geen kwaad. Maar je moet niet de lussen nog proberen te buigen als het hard is geworden. Ik vermoed dat het daar aan ligt...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Het bijbuigen kun je niet doen nee ;) Daarom snij je er ook die puntjes van de hoekjes af zodat je het mooi tegen elkaar aan kunt leggen in het cirkeltje en bijbuigen is ook echt niet nodig hoor. Mocht er een lusje niet zo mooi passen, probeer dan gewoon een andere, ze zijn toch allemaal net iets anders.
Wat ik wel weet, vooral van Karin want die maakt haar lussen altijd zo prachtig dun, is dat als ze zo dun zijn ze wel sneller breken.
Maar in jou geval klinkt het als het bijbuigen ;) Sukses met de volgende h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Bedankt voor jullie reacties!
Nu rest mij nog 1 vraag... ;)
De eerst rand met lussen bevestigen lukt me wel. Hierop plak ik een kleiner rondje. (kan dit plakken trouwens gewoon met water bij fondant?)
Maar als ik dan aan de 2e rand met lussen begin... Moeten de lussen wat omhoog komen en ben ik toch genoodzaakt het platte stukje van de lussen iets te buigen zodat ik dat goed op het middelste rondje kan bevestigen zodat de lussen de hoogte ingaan....
Hopelijk snappen jullie me.

bij die 2e rand buig ik nooit iets, die lussen leunen op de eerst laag. Ik pas ze eerst zonder lijm of icing, en dan haal ik ze er 1 voor 1 uit doe er of icing of lijm op en zet ze weer terug. De lijm of icing is afhankelijk van waar ik ze vast kan lijmen, de op de lus zelf of bij het uiteinde

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Nee hoor. Niets buigen! De tweede rand gewoon op de eerste laten steunen en met een lekkere dot icing vastzetten in het midden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Het is gelukt!!! Ik ben blij... :D
Bedankt allemaal voor de informatie en de tips!