26

Re: Kenwood Kapsel komt niet omhoog

Maar nog even voor de duidelijkheid: hoeveel mix en eieren heb je nu geprobeerd in je gewone mixer en hoeveel in de Kennie? Want kleine hoeveelheden kan je beter met je gewone mixer doen (2 of 3 eieren). Is je Kennie kom wel goed vetvrij? En was je de kom met afwasmiddel tussendoor af?

Ik zou kontakt opnemen met Kenwood als bovenstaande niet het geval is, dan kan je hem daarheen laten sturen en onderzoeken ze hem. Mocht het een produktiefout zijn, krijg je gewoon een nieuwe, dat had een collega van mijn man's werk ook. Je hebt hem toch nog niet zo lang? Dan zit er nog garantie op.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

27 Laatst bewerkt door Heleen61 (12-12-2009 14:35)

Heb je al gekeken of de garde wel tot bijna op de bodem van de kom komt?
Je kan door een stelschroef de diepte instellen, en als die van jou niet standaard op de bodem komt (dichtbij natuurlijk) dan raakt hij het onderste in de kom niet goed genoeg.
Heb het zelf gehad met mijn kennie!

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

28

hallo meiden

alles van hierboven heb ik gedaan :(
niks werkt alleen die stelschroef nog niet geprobeerd
maar het frapante van alles is dat ik het ook heb met 5-6eieren
ik bak al een tijdje taarten nooit iets mis gegaan
sinds ik met de kennie mix komen ze niet omhoog of worden ze niet gaar
vind het zoooo vreemd :(

29

Raar, ik heb vorige week ook een kennie gekocht en 2 taarten gebakken, geen probleem, ze worden mooi hoog en zijn luchtiger dan met de handmixer. 
Alleen, de garde komt niet helemaal tot op de bodem, zie hier nu dat je het in kunt stellen???

30

misschien is het inderdaad een produktiefout 'bakkerij', heb je hem ook in best gehaald, verkeerde partij of zo ??? .. ik heb vandaag zeker 12 minuten gemixt op stand 12, en toen nog een minuut in de lage stand. in de oven, en hij is nauwelijks gerezen, wel gaar, maar zelfs niet tot de rand van het bakblik.. het was soeziemix 250 gram met 4 eieren en 10 ml water. ik ga dit topic even in de gaten houden in ieder geval en nog een keer proberen en dan nog langer mixen...

Neem je dromen mee de dag in..

31

update---20 minuten gemixt, en hij is nog niet omhoog gekomen, heb volgens mij alles goed gedaan, eieren niet te koud enz.. ik ga morgen naar de makro, proberen te retourneren.

Neem je dromen mee de dag in..

32

kity schreef:

Raar, ik heb vorige week ook een kennie gekocht en 2 taarten gebakken, geen probleem, ze worden mooi hoog en zijn luchtiger dan met de handmixer. 
Alleen, de garde komt niet helemaal tot op de bodem, zie hier nu dat je het in kunt stellen???

Ja, bij mij kan je de schroef van de garde, etc. stellen, zodat ie net boven de bodem komt.
Net onder het beschermkapje aan de garde bijv. zit een 6 hoekige borgmoer, deze kan los gedraaid worden. Hierna kan je de pen iets erin of eruit schuiven en opnieuw de moer aandraaien.
De garde in een lege kom proberen, mag de bodem net niet raken...
Hoop dat het zo een beetje een duidelijk verhaal is.    :think:

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

33

Vreemd dat het niet lukt. Hoe ziet de mix eruit na 10 minuten mixen? Kun je er pieken in trekken zeg maar? En heb je de eieren verwarmd? Las net dat je eieren niet te koud zijn, maar aangezien het buiten kouder is, kan de plaats waar je je eieren bewaard ook kouder zijn...

I'm not bossy, I just have better ideas...

34

ik doe ze altijd in de magnetron opwarmen dus daar ligt het niet aan
ik heb m van Breda is niet ver van Best
ik ga morgen even terug naar de makro ik wordt er gewoon verdrietig van :(
ik heb 2 bruidstaarten er MOET een oplossing komen
anders moet ik 15 taarten met de handmixer doen das ook zwaar!!

35

Heleen61 schreef:

Ja, bij mij kan je de schroef van de garde, etc. stellen, zodat ie net boven de bodem komt.
Net onder het beschermkapje aan de garde bijv. zit een 6 hoekige borgmoer, deze kan los gedraaid worden. Hierna kan je de pen iets erin of eruit schuiven en opnieuw de moer aandraaien.
De garde in een lege kom proberen, mag de bodem net niet raken...
Hoop dat het zo een beetje een duidelijk verhaal is.    :think:

Handleiding maar weer uit de kast halen dus... :P

36 Laatst bewerkt door maaikevis (13-12-2009 16:01)

Ik ben heel benieuwd of een nieuw exemplaar werkt, ik heb hetzelfde!

Nu twee kapsels gemaakt met de Kenwood en ze zakken gewoon in! Komt niet omhoog in de oven en de randen komen helemaal los naar binnen toe.

Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een te kleine hoeveelheid heb gebruikt, maar net een chocobiscuit gemaakt met 4 eieren en komt ook niet goed uit de oven!!!

Als ik de draadgarde erin doe, is er nog maar een paar mm ruimte tot op de bodem van de kom. Is dat te veel??

37

nou zie je
ik ben blij dat het niet alleen bij mij is!!
ik heb ook een paar mm tot de bodem en hij mag er niet heleaam in..
ook cupcake's zakken in
tis gewoon een drama :( jammer hoor
het zou toch niet zo zijn dat ze daarom in de aanbieding zijn?

38

Weet het niet :(

heb em ook van de makro inderdaad...

39

Ik heb net de klantenservice gebeld, ze weten er (nog) niks van, maar ze adviseerde me terug te gaan naar de Makro waar het gekocht is en daar het verhaal uit te leggen.

Als het goed is kunnen ze dan het probleem onderzoeken...

Ga van de week heen, ben benieuwd!!

40

hou ons op de hoogte ik ga ook van de week

41

misschien een rare vraag, maar wat voor oven (merk/hoe oud) heb je?

ik mixte met een philips cucina mixer en heb een wat oudere bosch oven. De temperatuur klopt van geen kant  (gecheckt met oven thermometer) maar met die cucina kwam het biscuit er toch goed uit.
Misschien is de Kenwood wel goed, maar ligt het aan de oven? Dat de vorige mixer wel goed genoeg mixte voor de oven en de Kenwood niet zeg maar...

nou ja het is maar een hersenspinsel :)

42

Nou ik heb 'm in Best gekocht (cr

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

43

hmmmm.... hier ook een kennie van de makro... ik had van de week voor het eerst een boltaartje gebakken, aan de ene kant kwam hij dus boven de rand uit, aan de andere kant bleef hij plakken dus dacht dat het aan het invetten lag.. zal van de week eens een gewone proberen. moet toch nog 3 taarten bakken voor zondag.

44

ik ga nu WEER een biscuitje erin gooien, ik ben bang dat het komt door m'n oven temp... dat met mn Cucina 180 tot 190 prima was, maar dat ik misschien de oven wat lager moet zetten voor de Kenwood.
De oven staat nu wat lager, en de eieren worden nu warm. Laat even niets aan het toeval over!!

45 Laatst bewerkt door Domi (13-12-2009 20:05)

Begin, hoogste stand...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/th_Kennie003.jpg

Nadraaien...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/th_Kennie004.jpg

Nadraaien close-up...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/th_Kennie005.jpg

Hoort het er zo uit te zien? Beslag lijkt wel ok

Liefs Domi

46 Laatst bewerkt door maaikevis (13-12-2009 21:16)

Net weer een kapsel uit de oven gehaald:

Had de kom + garde helemaal ontvet (citroensap en goed afwassen)
Eieren waren warm (kamertemperatuur is hier erg koud ;))
Extra lang geklopt
Oven wat lager (170 op de 'teller', volgens m'n hema thermometertje slechts 120 graden)

Maar helaas nog steeds een ingezakt biscuit. Wel al minder, en in de kom komt het beslag nu goed hoog en 'stijf'. Het meest vervelend is wel dat de randen loslaten en dus niet strak worden.

Ik denk dat ik nog even blijf experimenteren met temperaturen want het is nu al een stuk beter door bovenstaande maatregelen...

47

Heb net een prachtig kapsel uit de oven gehaald gelukkig.

Morgen cupcakes proberen.

Liefs Domi

48

Domi schreef:

Heb net een prachtig kapsel uit de oven gehaald gelukkig.

Morgen cupcakes proberen.

Maar nog steeds vraag ik me af of iemand het filmpje eens wil bekijken? Ga toch even een apart topic starten denk ik.

Liefs Domi

49

maaikevis schreef:

Net weer een kapsel uit de oven gehaald:

Had de kom + garde helemaal ontvet (citroensap en goed afwassen)
Eieren waren warm (kamertemperatuur is hier erg koud ;))
Extra lang geklopt
Oven wat lager (170 op de 'teller', volgens m'n hema thermometertje slechts 120 graden)

Maar helaas nog steeds een ingezakt biscuit. Wel al minder, en in de kom komt het beslag nu goed hoog en 'stijf'. Het meest vervelend is wel dat de randen loslaten en dus niet strak worden.

Ik denk dat ik nog even blijf experimenteren met temperaturen want het is nu al een stuk beter door bovenstaande maatregelen...

Als je temperatuur inderdaad maar 120 gr. is zou ik zeggen dat dat toch wel te laag is. Ik bak zelf op 160 gr. in een hete lucht oven. Niet voorverwarmd, maar wel 5 tot 10 min. langer.

Over loslatende randjes zijn al verschillende topics geweest. Het zou voornamelijk liggen aan teveel invetten. Probeer het eens na let lezen d.m.v. de zoekfunctie.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

50

Addy, dank voor je antwoord, maar het gaat er om dat ineens met de Kenwood de kapsels niet meer lukken. Met de oude mixer ging alles echt helemaal perfect.
Alles is hetzelfde (ook het invetten!) als voorheen met de oude mixer, behalve dan dat nu de Kenwood is gebruikt.