1

Onderwerp: Cupcakes voor kinderen

Volgende week ga ik voor het kerstdiner bij mijn kinderen op school rendier cupcakes maken. Ik gebruik hiervoor de rendier mold van Karen Davies. Normaal bedek ik mijn cc altijd met een rondje van marsepein. Zelf vind ik dit heel lekker. Ik denk alleen niet dat kinderen van 7 en 12 jaar hier zo dol op zijn. Het rendier maak ik wel van marsepein. Dat kunnen ze er eventueel zo afhalen. Ik denk erover om de cupcakes van een laagje glazuur te voorzien. Zou dat kunnen, wordt het mooi en kan ik hiervoor royal icing gebruiken? Wat een vragen weer. Ik ben blij met jullie antwoorden.

Groetjes,
Sabine

Re: Cupcakes voor kinderen

ik ken zat kinderen die juist alleen de bekleding eraf eten en de rest laten staan.

mn neefje zei een tijdje geleden heel duidelijk nadat hij de luxe belgian chocolat eraf had gegegeten en 1 hapje had genomen van de brownie cupcake...: "tirza, je maakt echt vieze cakejes, echt heel vies hoor" .... en bedankt...:S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, smaken verschillen.
Groetjes,
Sabine

4

Ik heb in het afgelopen jaar heel veel cakejes gemaakt voor kinderen (als traktatie) en het werd bijna allemaal geheel opgegeten. Ik heb ook wel cakejes gezien met fondant en dat vonden te kinderen (> 10 jaar) te hard om te eten. Ik werk altijd met marsepein en verschillende moeder kloppen (op verzoek van hun kinderen) bij mij aan, omdat iedereen de cakejes zo lekker vindt.

Groet, Jolanda

Je kunt toch gewoon zo'n rondje maken en daar het rendier op,als ze het willen eten,mooi toch en anders halen ze het eraf!!!
Groetjes Darlene

6

Darlene Visser schreef:

Je kunt toch gewoon zo'n rondje maken en daar het rendier op,als ze het willen eten,mooi toch en anders halen ze het eraf!!!
Groetjes Darlene

Of nemen 'm mee naar huis, om te laten zien hoe mooi het was  ;)

Groet, Jolanda

7

Mijn ervaring is weer dat kinderen over het algemeen marsepein niet zo lekker vinden, maar fondant weer wel.

Groetjes, Elly

8

Weet je, kinderen zijn soms net mensen... ze willen/vinden allemaal wat anders! ;)

Ik zou gewoon gaan voor wat je zelf het prettigst vind werken of wat je eigen kinderen het lekkerst vinden, en zoals al gezegd: sommigen eten alles met 'huis en haar" op, anderen nemen het mee voor om te laten zien, en weer een ander laat het liggen. Het is echt onbegonnen werk om in 25 kinderhoofdjes te kunnen kijken en te voorspellen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Adrienne schreef:

....sommigen eten alles met 'huis en haar" op....

Anderen eten het met huiD en haar op..... :rolleyes:
Sorry ben in flauwe bui... :lol: Maar je hebt wel gelijk. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

10

Inderdaad, ieder kind is anders! Die van mij eten alles, echt alles van een taart/cupcake bekleed met marsepein e/o fondant. Ik ken ook kinderen die de bekleding laten staan of juist andersom. Ik denk dat het op de manier van jou een leuke tussenweg gaat worden!

11

Een beetje laat, maar allemaal hartstikke bedankt voor jullie antwoord. Gisteren de rendieren gefreubeld. Die zijn gelukkig nu af. Ik ga voor marsepeijn. Dat vind ik zelf het makkelijkst werken. Mijn kinderen lusten geen marsepein en geen fondant, dat zijn dus geen goede graadmeters.
Groetjes,
Sabine