1

Onderwerp: hoe krijgen jullie de taarten zo hoog???

Het lukt mij maar niet zo'n hoge taarten te krijgen. Vandaag weer eentje gemaakt (staat bij taartenparade) maar hij is maar 5 cm hoog ongeveer .Ik krijg ze niet hoger. Ik maak de biscuitdeeg altijd zelf. En ik mix 10 minuten. Heb de eierwekker erbij. Aangezien ik nog geen keukenmachine heb moet ik het met de handmachine doen.

2

Re: hoe krijgen jullie de taarten zo hoog???

het kan aan de baktemperatuur liggen, aan de hoeveelheid eieren in verhouding tot de taartvorm. maar zeker ook aan je handmixer. Een keukenmachine zorgt voor heel veel lucht in het beslag.... Dus een kwestie van uitproberen en iedere keer opschrijven wat je hebt gedaan.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Tja.......euh......inderdaad die 10 min. mixen en goed lucht erin kloppen,

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Goed lang mixen.. eieren op kamertemp... zachtjes de bloem en evt maizena erdoor spatelen. 
Als dat echt niet lukt dan een beetje meer beslag maken ;)

5

Ik mix 10 minuten. De eieren zijn op kamertemperatuur. Die haal ik de avond van te voren uit de koelkast. En anders in lauw water van te voren. En de bloem gaat er echt heel voorzichtig doorheen en gezeefd en al.

Ik ga toch eens alles verdubbelen. Kijken hoe het dan gaat. Of het dan wel goed lukt.

6

Ik gooi er altijd een ei extra bij dan heb ik een prachtige hoog kapsel.Hoe maak jij die biscuitdeeg, wat doe je er allemaal in?

groetjes van Ann

7

Ik maak de biscuitdeeg zoals hier op het forum staat/

5 eieren
150 gr suiker
125 gr bloem
25 gr maizena (als ik geen maizena heb 150 bloem)
zakje vanille suiker

8

Eitje extra en de ingredienten ook verhogen naar verhoudingen.......wil je nog hoger 2 eitjes extra (als je bakvorm dat kan hebben)

Rijst je beslag wel, of dat helemaal niet?

Groetjes, Linda

9

De bakvorm kan dat hebben, die is ongeveer 10 cm hoog, maar is maar voor de helft gevuld.
Als ik de suiker met de eieren klop die 10 minuten komt het heel hoog in de kom. Maar zodra de bloem erdoor gespateld word lijkt het weer minder te worden.

Ik ga eens de ingredienten verhogen. Kijken hoe het dan gaat.

10

ik moet zeggen dat het bij mij ook ligt aan de bakvorm hoor. Een springvorm komt bij mij veel minder hoog dan de pme vormen
maarre een eitje extra helpt ook

11

Ik heb gewone springvormen idd.
De pme vormen zijn dat die die hier op dlt-webshop verkocht worden?

12

Welke maat eieren nemen jullie? Je hebt M en L ?

13

Ik heb altijd vrij grote eieren, dus zal een L zijn. Ik haal ze bij de boer...