1 Laatst bewerkt door MarLis (12-12-2009 08:33)

Onderwerp: roze taart

Helaas helaas, was hier gister geen taartmaak-avond. :) Had die dag gewerkt, dus beetje moe. Jongste telg wou niet slapen en de oudste had ook elke keer wat. T is toch wat dat ze altijd op die momenten om hun moeder vragen terwijl hun vader naast hun zit.. :grr: :D  Maar goed, moest er dus steeds bij weg en kon niet even lekke doorfrutselen. kapsel was denk ik nog wat te vers, afsmeren met BC ging ook niet echt lekker.Dus op 't laats een beetje te haastig en dan wil t niet zo goed meer dus hier en daar wat vlekjes van de tyloselijm.. :(
En weer wat geleerd!! Ga pas lekker aan de slag met de taarten als de kids heerlijk liggen te slapen of als ze een beetje rustig zijn en zeker niet na een dag werken want dan willen ze echt even aandacht van hun moeder die ze de hele dag nog niet gezien hebben. Is eigenlijk ook wel heel logisch :o :D

Hij gaat vanmiddag mee naar een oom en tante en kids. De jongste had voor zwarte piet gespeeld bij ons. Wou even een bedankje meenemen. Chocobiscuit met slagroom en blikje jonkerfris aardbeienvulling :9
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHO7LAOJ.jpg

Veel liefs, Annelies

2

Re: roze taart

best leuke taart geworden hoor!
maar waarom gebruik je lijm ( ik ben een beginner) ik leg het er gewoon los op en het plakt dan vanzelf vast ( marsepein op marsepein tenminste)

3

Inderdaad een strak plan om in alle rust je taart te maken. Ondanks dat is ie wel lief en denk dat je oom en tante en de kids het zeker kunnen waarderen. Gezellige middag gewenst.

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

4 Laatst bewerkt door MarLis (12-12-2009 09:56)

monique2510 schreef:

best leuke taart geworden hoor!
maar waarom gebruik je lijm ( ik ben een beginner) ik leg het er gewoon los op en het plakt dan vanzelf vast ( marsepein op marsepein tenminste)

Voor de taart en decoraties heb ik fondant(pettinice van Bakels) gebruikt en dat hardt uit. Vandaar dat ik ze vast lijm. ;) Maar heb ook ergens gelezen dat je dat ook met alcohol/wodka kan doen. Wil binnenkort proberen of dat beter is.

Veel liefs, Annelies

5

als ik klaar ben met een taart bekleden met fondant ga ik er even overheen met een kwastje met heel klein beetje water. Zo gaan de vlekjes weg van de poedersuiker om uit te rollen en als ik er wat aan decoratie op wil leggen dan ligt het gelijk vast. Voor mij dus geen lijm of alcohol maar simpel water.

Groetjes Kelly