1

Onderwerp: 2x afsmeren

Ik word er helemaal kriegelig van.... hoe hard ik ook mijn best doe.. ik krijg mijn taarten niet strak GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.......
ik smeer de taarten in met boterceme.. zet ze even in de koelkast, ga er dan langs met een heet paletmes, maar zodra ik ze bekleed (dik of dunne uitgerolde marsepein) ik blijf die lagen er door heen zien... En daar word ik zo verschikkelijk moedeloos van...
Nu heb ik gisteren eerst afgesmeerd in de koelkast gezet toen het hard was, weer afgesmeerd... en nu word het iets beter....

maar wat doe ik fout ???????
doe ik te weinig botercreme erop of te veel ? ik weet het niet meer ?

alvast bedankt

Lekker feestelijk rond.....

2

Re: 2x afsmeren

het kan zijn dat je of te weinig bc gebruikt om af te smeren of je marsepein veel te dun.
Met een hele lichte kleur heb ik het ook nog wel eens maar dan smeer ik dus iets dikker af

3

Hai Joyce, het kan zijn dat je de lagen van de vulling te dik doet, dan gaat het altijd een beetje zakken en kun je het er doorheen gaan zien. Het makkelijkste is om met meerdere dunne lagen te vullen, zodat de volgende laag van het kapsel er goed op komt te liggen, even aandrukken de laag en zo met elke laag. En ook de vulling wat van de rand erop doen, zodat je het als je het aandrukt vanzelf naar de rand duwt. Anders krijg je nl ook dat het er altijd een beetje uit gaat zakken.

En ja het kan zijn dat je de marsepein te dun uitrolt, maar vaak zijn het toch de lagen van de vulling (spreek uit ervaring ;) ).

Veel sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

bedankt lara, ik doe idd altijd 2 hele dikke lagen.. ik ga is proberen meer lagen en minder dikke vulling

thanks

Lekker feestelijk rond.....

5

joyce1982 schreef:

bedankt lara, ik doe idd altijd 2 hele dikke lagen.. ik ga is proberen meer lagen en minder dikke vulling

thanks

:lol:
die fout maak ik ook steeds! Ik weet nooit wanneer ik moet stoppen met vullen. Volgende doe ik ook met 3 lagen, beloofd.