1 Laatst bewerkt door dianaatstyle (11-12-2009 08:13)

Onderwerp: duur

hoi
ik heb ff een vraagje
ik heb pas drie taarten gemaakt maar ben al een gosvermogen kwijt hahaha en dan heheb ik nog niet veel aan dingen kom iedere keer weer iets tegen dat ik toch echt moet hebben hahahaha om iets speciaals te maken
ook vraag ik me af als ik zie hoeveel taarten sommige maken , waar halen ze de tijd en geld vandaan?
gaat me eigenlijk niks aan maar ben toch wel nieuwsgierig hahahaha
in een taart gaat redelijk veel tijd zitten dus vraag ik me af als jullie ook nog een baan hebben zoals ik of jullie dan snachts niet  slapen
nou blijf ik wel doorgaan met bakken hoor het is te leuk om te stoppen
hoop niet dat ik met deze vraag iemand op zijn tenen trapt is niet gemeen bedoelt hoor

2

Re: duur

Werken, slapen, eten, drinken? Daar doen wij niet aan O-) Wij maken alleen maar taarten.

Nee hoor, er zijn genoeg mensen op het forum met een drukke baan, een man en kindjes. Vele taarten zijn dan ook het resultaat van nachtwerk :P

Groetjes Laura!

3

Veel geld en tijd kost het idd, maar tja welke hobby nou niet? :)

En ik denk dat de meeste hier op den duur bakken voor andere en daar geld voor vragen, maar idd het is altijd eerst invensteren en qua tijd is het denk ik ook invensteren, want hoe meer je bakt en decoreerd hoe makkelijker het op den duur gaat en hoe minder tijd het je gaat kosten (denk ik)
Oefening baart kunst, zeggen ze ;)
En een hobby hebben naast je baan, daarvoor moet denk ik altijd wel ruimte zijn. Maar vergeet hierin ook niet je gezin mee te rekenen haha.
Ik werk bv maar 16 uur per week, maar heb ook nog een zoontje van bijna 2 en bak en fr

Groetjes Mimi

4

ik denk dat t ook een kwestie van plannen is.
In het begin toen ik pas begon deed ik alles op de dag zelf en dan was ik al snel een halve dag verder alleen met bakken en vullen,nu doe ik dat de avond ervoor,en hoef ik de volgende dag "alleen" nog maar te decoreren...
In het begin heb ik trouwens ook een hoop geld uitgegeven omdat ik nog niks had en alles nog moest aanschaffen,ik merk nu dat als ik een bestelling doe in de hebshop,het meer ingredienten zijn dan "hebbedingetjes" en idd, mensen betalen voortaan voor een taart dus van die paar euro's "winst"al moet je dat wel heeeeeeeeel breed zien hoor want veel zal dat niet zijn, koop ik dan mijn spulletjes.

oefening baart idd kunst want het gaat steeds makkelijker en sneller...gelukkig maar met zo'n verslaving hihi :D

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

5

tja... hier ook een baan (3 dagen) en twee kindjes en een taartenobsessie :D. Het is bij mij ook wel eens 3 uur 's nachts hoor. Maar ik maak ook de meeste decoraties van tevoren. Bak een dag van tevoren, vul overdag en dan hoef ik 's avonds alleen maar te bekleden, stapelen en decoreren. Daarbij komt dat de meeste handelingen steeds sneller gaan. Bekleden, randjes maken, boetseren. Het gaat op den duur wel wat sneller en makkelijker vind ik. Maareh... ja... het kost veel tijd. Leuk h

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

het is een hele dure hobby, maar goed welke hobby is dat niet.
Ga eens paard rijden, nou dan ben je ook een vermogen kwijt. Ga tennissen, precies hetzelfde.
Het voordeel hiervan is natuurlijk wel dat als je iets aanschaft, je het heel lang kan gebruiken.
Ik werk niet maar heb wel 2 kids van 3 en 1. Bak in elk geval al een avond van te voren en probeer te vullen op de dag zelf. Dan hoef je 's avonds alleen nog maar te bekleden en te decoreren. Wat ik ook heel verstandig vind, is om al een idee in je hoofd te hebben hoe de taart moet worden.
In het begin dacht ik er niet zoveel over na met als gevolg dat ik soms mijn inspiratie kwijt was tijdens het decoreren en nu heb ik dat dus niet meer

7

Plannen, plannen, plannen...zoals al meer gezegd..Het kost inderdaad veel tijd en aan het begin verkeek ik me daar ook zoveel op. Nu doe ik veel van te voren, kapsels invriezen, vullingen en decoratie maken..dat scheelt wel hoor :).
Heb ook nog gewoon een fulltime baan, dus de taarten worden inderdaad voornamelijk 's avonds ('s nachts ;)) en in het weekend gemaakt.
En wat betreft het geld..tsja, moet me regelmatig inhouden hoor..Maar een deel van wat ik met mijn opdrachten verdien, gaat het weer op aan spullen en ook extraatjes (deel vakantiegeld, kerstgeld etc..) worden goed besteed :). Van het jaar met surprise-avond ook cadeaubonnen van de webshop gehad, dusja..zo kan je weer wat besteden he :).
Enne...het blijft gewoon een superhobby en daar heb ik heeeeeeeeel veel voor over :D:D

Liefs,
Marjolein

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

8

Hier een drukke baan, 3 kids (alle drie jarig deze maand), een man

9

Ik ook drukke baan heb in mijn tuin een nagelstudio  en ook heb ik 3 meiden van 14 12 en 7jaar een man 3katen 2 cavia's 1paard 2 konijnen
en ik bak tegenwordig wel minimaal 4 taarten en 40 koekjes (dit doe ik alleen maar om te oefenen )heb voor de kerst ook nog bestellingen dus extra druk maar wel lekker hoor

10

Ik plan ook zoveel mogelijk vooruit hoor! Naast een fulltime onregelmatige baan is het inderdaad af en toe wel een beetje aan de drukke kant. Ik heb het zelfs een keertje gehad dat ik om 00.30 's nachts op moest om te gaan werken, en ik was om 16.30 thuis en toen heb ik nog een taart af staan maken. Daarna moest ik gelijk door naar een surpriseparty van een vriendinnetje (waarvoor de taart ook was...)
Slapen was er dus bij ingeschoten haha :D
En tja, het is inderdaad een dure hobby, maar wel een hele leuke!
Gelukkig worden hier op het forum ook wel vaak 'budget'tips gegeven.

11

ik werk 3 om 4 dagen in de week, heb twee kinderen en maak gemiddeld 1 a 2 taarten in de week. Ik bak in de avonduren mijn biscuits, die gaan de vriezer in. Ik haal ze eruit als ik ze nodig heb en dan is het in 1 dag/middag de taart vullen afsmeren en bekleden. Versieringen zoals puzzelplaatjes en boetseersels maak ik ook vaak vooruit, dat scheelt enorm in het laatste werk.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

12

Gelukkig heb ik tijd zat, ongewild dat wel, maar ik hoef me niet druk te maken of ik het wel ga redden. Ik neem juist zoveel mogelijk aan zodat ik iets te doen heb :S
Wat weer een voordeel is van niet kunnen winkelen, je geeft een stuk minder geld uit. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com