26

Re: botercreme & botercreme extra

kan ik nu de botermixcreme maken voor mijn taart van morgen en de rest bewaren voor mijn taart van maandag??
en dat gewoon in de koelkast?

Groetjes Bianca.

Ja dat kan hoor, zou het dan wel die maandag ook echt opmaken.
Ik gebruik tegenwoordig meringue botercreme!!!!!!!!!!!
vind ik 10 keer lekkerder dan 1 op 1 bc en je kan er zonder problemen mee afsmeren en mee vullen omdat het echt lekker is. Ik ben zelf geen boter fan , en die 1:1 bc vind ik niet lekker en de merenque is wel lekker.
Hij is trouwens ook niet moeilijk om te maken.
Wat mij betreft echt een aanrader!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

28

joetje schreef:

Ikzelf gebruik 100 gram margarine en 100 gram roomboter en 200 gram poedersuiker en eventueel daarna nog een smaak toevoegen. Maar ik zit wel te twijfelen of ik de mix aan zal schaffen, werkt dit sneller? en zit er veel smaak verschil met "gewone" botercreme? Wie kan mij dit vertellen??*)

Er is sowieso veel smaakverschil met de mix, ik vind persoonlijk de mix lekkerder dan 1:1 botercreme.
Mocht je de mix overwegen dan raad ik je het gebruik van margarine in ieder geval af, in margarine zit al water en de mix maak je ook nog eens aan met water en als je daarmee af smeert weet je zeker dat je bekleding gaat zwemmen :(

Groetjes Melanie

29

Dames ik lees ook even mee en ben nu een beetje verward...

Ik heb gisteren de botercrememix gekocht van de hebshop en heb nu van jullie begrepen dat ik hiermee niet kan afsmeren :( Wat ik wel dacht en gehoopt had.

Ik heb zelf vaak botercreme zelf proberen te maken maar met mijn huis handmixer is het echt niet te doen... Mijn mixer wordt echt gewoon warm en het wordt echt niet als een slagroom...  Ik heb echt een hekel gekregen aan heel het proces.

Merengue botercreme durf ik ook niet aan wegens mijn mixer. Er zitten tenslotten rauwe eiwit erin en daarvoor moet je mixer wel goed zijn...

Dus dames als het niet teveel gevraagd is, wat raden jullie aan?

30

Umran schreef:

Dames ik lees ook even mee en ben nu een beetje verward...

Ik heb gisteren de botercrememix gekocht van de hebshop en heb nu van jullie begrepen dat ik hiermee niet kan afsmeren :( Wat ik wel dacht en gehoopt had.

Ik heb zelf vaak botercreme zelf proberen te maken maar met mijn huis handmixer is het echt niet te doen... Mijn mixer wordt echt gewoon warm en het wordt echt niet als een slagroom...  Ik heb echt een hekel gekregen aan heel het proces.

Merengue botercreme durf ik ook niet aan wegens mijn mixer. Er zitten tenslotten rauwe eiwit erin en daarvoor moet je mixer wel goed zijn...

Dus dames als het niet teveel gevraagd is, wat raden jullie aan?

Veel dames zeggen inderdaad dat je niet af kunt smeren met de mix maar ik doe het toch echt met iedere taart en het gaat altijd goed.

Groetjes Melanie

31

nou ik heb dus 1x afgesmeerd met de mix van de webshop en dat ging dus niet goed. Me marsepein ging mooi smelten. Nu doe ik sinds enige tijd 50 gram water minder door de mix en dan kan ik er wel gewoon mee afsmeren en hij is ook nog is lekkerder. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening.

Ik had er een hekel aan om die afsmeer botercr

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

32

Bedankt voor jullie reacties, nu ben ik een beetje opgelucht ;) Ik ga gewoon dan ook 50 gram minder water erin doen.. Ik ben een beginneling, dus durf nog geen risicos te nemen..

33

Ik gebruik ook botercrememix, maar niet uit de webshop ik heb het van mijn werk. Dit kun je helaas normaal alleen via de groothandel krijgen. Het merk is Dethmers. Ik smeer hier altijd mee af en dat gaat prima. Geen lekkende fondant en mooi strak.

34

Ik doe dus net als cindy@altijdleuk Meringuebotercreme en dat is zoveel lekkerder.
Ik luste nooit de gewone botercreme, is gewoon te overheersend en net of je klinkklaar boter zit te eten.(ik proefde het overal bovenuit)
Meringuebotercreme vind ik zelfs als vulling lekker en ik smeer er mee af ook. er zit geen water in, alleen eiwit,suiker en boter.

35 Laatst bewerkt door val64 (25-12-2009 09:15)

Hoi Poortje en cindy,
jullie maken me nieuwsgierig, ik ga op zoek naar het recept van de merenguebotercreme.

36 Laatst bewerkt door Umran (25-12-2009 21:55)

n

37

irma75 schreef:

Ik gebruik ook botercrememix, maar niet uit de webshop ik heb het van mijn werk. Dit kun je helaas normaal alleen via de groothandel krijgen. Het merk is Dethmers. Ik smeer hier altijd mee af en dat gaat prima. Geen lekkende fondant en mooi strak.

Bij welke groothandel koop je het dan? Misschien dat wij het dan ook daar kunnen kopen.

groetjes,

Umran