1

Onderwerp: modelleergereedschap in de vaatwasser?

Ik heb onlangs het modelleer basissetje hier op de website aangeschaft en vraag me af of het eigenlijk in de vaatwasser kan?

Ik heb het iedere keer nog netjes met de hand afgewassen, maar als het in de vaatwasser kan scheelt het mij weer een stel droge handen :)

Weet iemand dat?
Ik kan het namelijk niet vinden op de tools en het stond ook niet op de verpakking, maar misschien zijn hier mensen met ervaring dat het wel of juist niet kan.

Groetjes Mimi

2

Re: modelleergereedschap in de vaatwasser?

Nee ik zou het niet doen; door de warmte van de vaatwasser loop je kans op kromtrekken van je tooltjes.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Nee ik zou het niet doen; door de warmte van de vaatwasser loop je kans op kromtrekken van je tooltjes.

Thanks voor je snelle antwoord! Daarom durfde ik het ook niet aan voordat jullie er een antwoord op konden geven.

Maar die plungers (snowflake) kunnen toch wel in de vaatwasser? Dat staat er tenminste op.
Of kan ik die toch ook maar beter met de hand wassen?

Groetjes Mimi

4

ik was alle taartspulletjes met de hand af. Goed laten drogen zeker die plungers. Daar zitten nl veertjes in en als die nat blijven gaan ze roesten ben ik bang. ;)

5

Ik laat tools, uitstekers, rolstokken, e.d. een uurtje weken in een sopje, daarna afspoelen met schoon water en dan afdrogen. En uitstekers verder laten drogen aan de lucht. Plunger cutters haal ik altijd helemaal uit elkaar zodat ze echt goed kunnen drogen.

Doe eigenlijk niet zoveel in de vaatwasser, alleen mengkommen en bewaarbakjes van vullingen... ben erg zuinig op al dat dure spul!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be