1

Onderwerp: Rolfondant in vriezer

Hoi!

Ik heb onlangs een kilo rolfondant aangeschaft (pettinice) en wil deze komend weekend gaan uitproberen. In de winkel vroeg ik hoe je geopende rolfondant het beste kan bewaren en het antwoord was: in de vriezer. Dus elke keer voor gebruik laten ontdooien en dan gebruiken. Ik heb dit nooit eerder gehoord.. zouden jullie dit aanraden of doen jullie dit zelf?

Ben benieuwd!

2

Re: Rolfondant in vriezer

Niet doen! Luchtdicht verpakken in een boterham- en diepvrieszakje en dan het liefst daarna nog in een afgesloten bak(je). Ook niet in de koelkast, gewoon op kamertemperatuur bewaren. Dan is het hodbaar tot zo ongeveer de datum die op de originele verpakking staat.

Ben wel benieuwd waar je die fondant gehaald hebt... raar advies...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Ja precies, gewoon zoals ik marsepein ook bewaar...dacht ik al. Vond het ook maar raar. Bedankt!

4

Ik vraag me af in welke winkel je bent geweest want dat is werkelijk schandalig om te zeggen :S

5

Mwoah, schandalig.... 't is alleen niet nodig. Maar het werkt zo wel met mexican paste die je bijvoorbeeld zelf maakt, maar dan dat je er een stukje afbreekt en de rest ingevroren houdt. Misschien hebben ze wel op diezelfde manier doorgeredeneerd?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag