1 Laatst bewerkt door kooppie (10-12-2009 10:04)

Onderwerp: iets makkelijks, bv gevulde hotelcake?

Ik kom erachter dat er toch meer mensen komen op de verjaardag van mijn zoontje en ik heb geen zin/tijd om 2 taarten te maken.
Als ik nou voor de kids een hotelcake vul en bekleed met fondant?
Zal ik die hotelcake ook vullen? 1 laagje, 2? Kan dat ook gewoon met jam of pasta ofzo, iets simpels? Wie heeft er tips? Moet ik de hotelcake ook afsmeren met botercreme?

Gaat het bekleden zoals bij een ronde taart? of gaat dat anders ivm de rechthoekige vorm.

Gegroet en alvast bedankt voor de tips

Re: iets makkelijks, bv gevulde hotelcake?

ja dat kan, hoezo zou dat niet kunnen?
vulling, net wat je lekker vind.

en ja, je moet wel afsmeren, anders plakt de fondant niet aan de cake. Met wat je afsmeert is ook net wat je lekker vind.

en bij taarten met hoeken, altijd beginnen met bekleden bij de hoeken.

succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ja kan prima hoor! Heb ik ook wel eens gedaan, is heeeerlijk. Ik heb 'm toen gewoon met vanillecreme en jam gevuld. Wel een dijkje spuiten en afsmeren, zoals Tirza al schrijft

4 Laatst bewerkt door kooppie (10-12-2009 11:58)

willeke k schreef:

ja kan prima hoor! Heb ik ook wel eens gedaan, is heeeerlijk. Ik heb 'm toen gewoon met vanillecreme en jam gevuld. Wel een dijkje spuiten en afsmeren, zoals Tirza al schrijft

Oke prima, gaan we proberen dan.
Die vanillecreme, wat zit daar in?

5

das gewoon botercreme met vanillesmaakstof, maar het klinkt wat minder vet dan botercreme!

willeke k schreef:

das gewoon botercreme met vanillesmaakstof, maar het klinkt wat minder vet dan botercreme!

:lol: en het is nog echt zo ook!!!! ik zeg het ook vaak, mensen gaan vies kijken als ik botercreme zeg. of ik zeg alleen creme, dat kan ook, klinkt ook sjiek! ;)

groetjes Tirza     

7

tipsytaartje schreef:
willeke k schreef:

:lol: en het is nog echt zo ook!!!! ik zeg het ook vaak, mensen gaan vies kijken als ik botercreme zeg. of ik zeg alleen creme, dat kan ook, klinkt ook sjiek! ;)

en dan is er ook nog bijna niemand die vraagt wat er in die creme zit!

8

Mag ik dan vragen hoe jullie de botercreme maken, nu we het er toch over hebben.
Ik gebruik 1 op 1 poedersuiker roomboter om af te smeren en dijkjes maken. Wat gebruiken jullie met vulllen, ik heb nooit met botercreme gevuld!

p.s. zou ik trouwens met een slagroomspuit (afsmeer) botercreme langs de rand van de taart kunnen spuiten, of gaat dat niks worden?

Kooppie

botercreme om te vullen maak ik met de botercreme mix van de webshop.

en ik zou niet afsmeren bhv een garneerspuit. Je moet het meer zien als een kruimelcoating, dus alleen een plaklaagje, net als boter op je brood ;)

groetjes Tirza     

10

tipsytaartje schreef:

botercreme om te vullen maak ik met de botercreme mix van de webshop.

en ik zou niet afsmeren bhv een garneerspuit. Je moet het meer zien als een kruimelcoating, dus alleen een plaklaagje, net als boter op je brood ;)

Nee ik bedoel eigenlijk als soort sierrand, waar hij op de schaal ligt, evt. op kleur maken met kleurstof

11

ooooowwwwww zoooooo!!!!! :lol: dacht echt dat je een dikke laag botercreme ging spuiten en dan marsepein/fondant erover!!! :lol:

maar goed, als decoratie kan dat wel ja. ;)

groetjes Tirza