1

Onderwerp: Crisco allergie (mag frituurvet ook?)

ik heb dus een crisco allergie.
Wat kan kloppen omdat ik allergisch voor soja ben. Met eten (soja saus) heb ik er nooit zo last van, maar nu ik met crisco werk merk ik het wel.
Ik krijg uitslag in mijn gezicht, en jeukende ogen (ik smeer mijn gezicht er echt niet mee in hoor :D)
Maar ik las dat plantaardige frituurvet ook voldoet. Maar wat zou het verschil zijn?
Omdat toch altijd voor crisco wordt gekozen, maar wel lastiger te verkrijgen is.

groetjes,
Kim

2

Re: Crisco allergie (mag frituurvet ook?)

gaat prima. Heb dat voorheen ook altijd gebruikt.

Een tipje...smelt een stuk van de blok fritesvet om in een bakje (magnetron). het blijft hierna wat zachter dan net van het blok EN je heb het meteen mooi passend in een bakje ;)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

taartentrien schreef:

ik heb dus een crisco allergie.
Wat kan kloppen omdat ik allergisch voor soja ben. Met eten (soja saus) heb ik er nooit zo last van, maar nu ik met crisco werk merk ik het wel.
Ik krijg uitslag in mijn gezicht, en jeukende ogen (ik smeer mijn gezicht er echt niet mee in hoor :D)
Maar ik las dat plantaardige frituurvet ook voldoet. Maar wat zou het verschil zijn?
Omdat toch altijd voor crisco wordt gekozen, maar wel lastiger te verkrijgen is.

Hey Kim,

Wat toevallig zeg! Ik ben ook allergisch voor soja...maar ik kan het dus absoluut niet eten en heb er juist geen last van met het werken...Gek he, dat je het toch weer op zoveel verschillende manieren kan hebben...
Moest het gewoon ff zeggen hoor :).

Liefs,
Marjolein

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

4

Ik heb het tijdschrift Magie des Zuckers gisteren ontvangen.En daar staat in dat je ook cocosvet kan gebruiken, misschien is dat een oplossing.Ik weet natuurlijk niet of daar ook soja in zit maar dat zou je op de verpakking kunnen lezen.

groetjes van Ann

5

Hm, misschien toch maar eens proberen met frituurvet ipv crisco.... ik heb nl. sinds ik veel taarten maken last van eczeem, en sinds kort ook ik mijn gezicht... Ff proberen, misschien is dat wel de oplossing!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Cakes by Petra schreef:

Hm, misschien toch maar eens proberen met frituurvet ipv crisco.... ik heb nl. sinds ik veel taarten maken last van eczeem, en sinds kort ook ik mijn gezicht... Ff proberen, misschien is dat wel de oplossing!

Juist ik heb het ook ineens in mijn gezicht.
En merk na het werken met crisco dat ik eerst wat bultjes heb.

groetjes,
Kim

7

Ben ineens wel benieuwd... ik heb nl sinds kort allemaal kleine bultjes op mn handen als ik met crisco gewerkt heb. Dacht eerst dat het aan de kleurstoffen lag, maar dat is het toch niet. Hoe herken je het als je er allergisch voor bent?

Ik voel me een beetje kiezel...

g11ling schreef:

Ben ineens wel benieuwd... ik heb nl sinds kort allemaal kleine bultjes op mn handen als ik met crisco gewerkt heb. Dacht eerst dat het aan de kleurstoffen lag, maar dat is het toch niet. Hoe herken je het als je er allergisch voor bent?

Bepaalde dingen voor een langere tijd laten. Een voor een.
Als de bultjes dan ineens weg zijn weet je waar het aan ligt.

groetjes,
Kim