1 Laatst bewerkt door Fiesta Miranda (10-12-2009 10:32)

Onderwerp: Banketbakkersroom

Hoihoi,
Weet iemand of het misschien ook mogelijk is om een taart af te smeren met bbr en daarna te bekleden met marsepein?
Bedankt alvast.

Groetjes Miranda

2

Re: Banketbakkersroom

Nee dat zou ik niet doen, daar is banketbakkersroom veel te 'nat' voor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Is er dan misschien iets anders geschikt voor. Ik ga nl met een paar kids een kersttaartje maken maar ben bang dat de botercreme onderweg in de auto veel te hard gaat worden. Er is geen magnetron op die locatie.
Gr Miranda

4

Ik denk dat koude abrikozenjam ook niet gaat werken.
Maar als jer er wel een fornuisje of iets hebt. Dan is abrikozenjam wel heel goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

ik denk dat als de temperatuur dusdanis is dat jij verwacht dat de botercreme hard wordt... dat er met de marsepein ook niet valt te werken, zeker niet voor kinderen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6 Laatst bewerkt door Fiesta Miranda (10-12-2009 12:09)

tipsytaartje schreef:

ik denk dat als de temperatuur dusdanis is dat jij verwacht dat de botercreme hard wordt... dat er met de marsepein ook niet valt te werken, zeker niet voor kinderen.

Het is niet zozeer de temperatuur ter plaatsen maar meer onderweg naar de locatie.

7

Even op de verwarming zetten op locatie?

Wij zijn ook op hyves te vinden! http://marsefijn.hyves.nl/

8

nee, moet je echt niet doen! Dan gaat de marsepein smelten! (Helaas uit eigen ervaring!)

9

Dus de botercreme moet smeerbaar blijven? Zorg dan dat het niet te veel afkoelt. In een isoleertas, eventueel met een hotpack (zo'n klikding) of een flesje warm water. Toch denk ik dat het wel mee zal vallen, kachel aan in de auto en op de locatie zal het toch ook wel redelijk warm zijn?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Of je maakt merenque bc, die is romiger en word mss wat minder hard.

Of van te voren het taartje al insmeren met bc en het bekleden op locatie doen, kunnen de kids toch nog mee helpen.

Groetjes Mimi

11

willeke k schreef:

nee, moet je echt niet doen! Dan gaat de marsepein smelten! (Helaas uit eigen ervaring!)

Nee, ik bedoel ook niet de hele taart...slechts de botercreme. Ik dacht dat die los mee moest naar een locatie en dat er pas daar mee gewerkt moest worden.

Wij zijn ook op hyves te vinden! http://marsefijn.hyves.nl/

12

Zo koud is het buiten (nog) niet, dus ik denk dus ook dat de bc niet hard gaat worden. Behalve wanneer het in jouw auto net zo koud is als in een koelkast. Maar dat verwacht ik niet :-). Eerder dat de bc te zacht wordt, wanneer je de verwarming te hoog zet.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga die merengue creme zeker nog even proberen, die stond zowiezo al op het "things to try" lijstje

14

Fiesta Miranda schreef:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga die merengue creme zeker nog even proberen, die stond zowiezo al op het "things to try" lijstje

Ja moet je echt even doen hoor! Het is 1. verrukkelijk en 2. je kunt er ook heel prima mee afsmeren. Dan wel de 1-2-3 verhouding gebruiken.
Het staat ook op mijn site trouwens met allemaal tips voor lekkere smaakjes erbij :-)

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

de botercreme wordt met dit koude weer inderdaad snel hard vind ik zelf, had botercreme toefjes gemaakt en na 1,5 uur in de auto waren ze erg stijf. maar als je het voordat je ermee aan de slag gaat even op temperatuur laat komen, of het even doorspatelt dan wil het wel weer lukken denk ik.

'I love it when a cake comes together'