26

Re: Help! mijn fondant is niet uit te rollen, wat doe ik verkeerd?

Oke, ik zal er bij de volgende keer rekening mee houden.

Wel balen, want ik heb ook 2 kleurverpakkingen ervan besteld voor de taart van mijn zoontje, pff.

Groetjes Mimi

27

satannatas schreef:

Bij zo goed als alle webshops. Maar begin maar eens bij deleukstetaarten webshop...Dan moet je wel de emmer van 5kg bestellen volgens mij, kleinere verpakkingen zijn er niet van Bakels/Pettinice (= hetzelfde).

Jawel hoor, er zijn ook 1 kg verpakkingen, in diverse kleuren zelfs.

Ik ben het trouwens niet met jullie eens, ik werk graag met RegalIce en heb helemaal niet de ervaring dat het vervelend spul is. Maar goed, daar heeft Mimi niets aan, want die heeft nu wel die ervaring....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

28

Bedankt Marianne voor de reactie.

Ik ga straks poedersuiker door het fondant kneden en daarna proberen om het dikker uit te rollen, hopelijk gaat het dan beter.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Mimi

29

ik kan het toch niet laten om ff te reageren,ik was degene die problemen had en nog heb met me laatste stuk marshmallowfondant en wat schets mijn verbazing ik had gewoon m.m.f. besteld en kreeg dit ,kon er niet mee werken bericht gestuurd moest er maar b.b.suiker bij doen en nu mijn verbazing, het was niet van funCakes zoals ik gewend was maar van Regallce,waar ik pas achter kwam omdat ik er mee zat te vechten,precies zoals dit scheuren enz. en had de etiketten nog ga wel melden bij nieuwe bestelling nooit meer dit merk.  groetjes Carla

30

carol schreef:

ik kan het toch niet laten om ff te reageren,ik was degene die problemen had en nog heb met me laatste stuk marshmallowfondant en wat schets mijn verbazing ik had gewoon m.m.f. besteld en kreeg dit ,kon er niet mee werken bericht gestuurd moest er maar b.b.suiker bij doen en nu mijn verbazing, het was niet van funCakes zoals ik gewend was maar van Regallce,waar ik pas achter kwam omdat ik er mee zat te vechten,precies zoals dit scheuren enz. en had de etiketten nog ga wel melden bij nieuwe bestelling nooit meer dit merk.  groetjes Carla

Hoi, ik begrijp je reactie niet helemaal? sorry!
Kan je het me nog eens uitleggen? Want ik heb geen mmf maar rolfondant, maar had jij het verkeerde gekregen in een andere verpakking ofzo? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Groetjes Mimi

31

ik zat dit te lezen en dacht ineens ,ik heb ook van dit merk,dus geen rolfondant maar m.m.f. maar wel van het zelfde merk regallce  en merkte dit pas toen ik het niet goed kon verwerken,dus dacht ik het ligt waarschijnlijk aan het merk en niet aan jouw van te dun uitrollen enz.vandaar mijn reaktie hierop en hoop dat je um nu snapt en anders reageer ik gewoon weer hoor haha. groetjes

32

MMF is toch niet meer van Funcakes? In de webshop is volgens mij alleen MMF van Regalice.

Groetjes, Elly

33

Ook dit keer was het wederom waardeloos! :nooo Morgen hierover een uitgebreider verslag, ik ga nu mijn bedje maar eens op zoeken, gezien het al half 1 is en ik morgen moet werken.

Groetjes Mimi

34

nou sorry ,maar ben er sinds vanmiddag achter,dat regallce en FunCakes m.m.f. precies hetzelfde zijn ,degene vertelde mij dat ze er alleen een FunCakes plakkertje op doen,nu maar hopen dat deze verpakking weer goed is ,dus mimi ik weet het ff niet meer ,dacht dat ik een tip had voor je om te helpen,vanwege jouw gedoe met dat fondant ,hoop dat die snel weer goed gaat.
   groetjes Carla

35

Nou en was echt knudde en baal ook vreselijk dat ik er nog mee moet werken, want weggooien is toch ook zonde.

Ik heb gisteren steeds poedersuiker toegevoegd wat ook niet hielp, uitgerolt op een dikke laag poedersuiker, maar het bleef scheuren. Je kon het amper oppakken en er vielen gewoon scheuren in, of ik het nu 2 cm dik uitrolde of een half cm, het maakte niks uit.
Ook het mengen van kleuren ging haast niet, er bleven kleurverschillen in ontstaan en kreeg de kleur haast niet egaal, heb wel een half uur moeten kneden om een egale kleur te krijgen. Dat is toch niet normaal???
Het leek haast wel stopverf.

Zou er dan toch niet iets mis kunnen zijn???

Groetjes Mimi

36

Zie hier de foto's:

Hier nog dik uitgerold en wel op poedersuiker (van te voren ook poedersuiker erdoor gekneed), maar het plakt gewoon vast.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZOXZHF4-D.jpg

het was bijna niet los te krijgen van de mat
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDNTE48L-D.jpg

daarna na diverse pogingen op een hele dikke laag poedersuiker uitgerolt en met mat en al over het taartje gelegd, het ging nog goed, maar tijdens de bekleden zag ik het al scheuren en op een gegeven moment is de onderkant er volledig afgescheurd. Ik hoefde er zelf niet eens met een mes langs te gaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VHNOURPQ-D.jpg

Oke toch maar mooie laten liggen, er zit immers ook bc aan.
En dan maar een band onderlangs leggen om de scheuren weg te werken. Maar ook die kreeg ik niet uitgerolt...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOWYQRVJ-D.jpg

zelf bij het kneden vielen de scheuren erin
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DP8EOCRM-D.jpg

uiteindelijk was dit het resultaat na lang kneden, uitrollen en opnieuw beginnen.
Het leek wel crakel

Groetjes Mimi

37

ps. sorry voor de hoeveelheid tekst en foto's maar hoop er echt iets duidelijk mee te maken en van jullie tips te krijgen hoe ik de rest nog kan verwerken op de aankomende taartjes?

Groetjes Mimi

38

Ik zou de rest niet verwerken eigenlijk...

39

Marianne schreef:

Ik zou de rest niet verwerken eigenlijk...

omdat?
Denk je dat er iets mis mee is?

Groetjes Mimi

40

Je bent nu al 4 dagen en 2 topics verder en het rolt nog steeds niet uit en het scheurt; je geeft aan dat je alles al hebt geprobeerd: marsepein er door, poedersuiker, vet.... de foto's zien er niet uit als regalice en ook niet als regalice met marsepein, tenminste, niet die ik heb liggen en gebruik.
Dus of er nou iets mis mee is of niet, ik zou niet meer verder tobben en MMF maken of zo.

41

Ja maar ja, dat is toch ook weggegooid geld en voor mij nog best wel veel geld hoor.

Groetjes Mimi

42

Mimi ,ik weet niet of het een optie is,ik doe mijn resterende 1/3 pak m.m.f. mengen met marsepein en fondant(heb dit van het weekend ff uitgeprobeert)en de smaak is prima en dat ging bij mij goed dus heb er een soort cocktail van gemaakt en het verwerken ging bij mij prima ,idee om een klein beetje uit te proberen en hoop dat het voor jouw ook lukt ,en ben ook niet zo snel weggooierig alleen als ik alles bedacht heb en niks werkt ja dan !!!!!! ik deed van alles 1/3 sukses
    groetjes Carla

43

carol schreef:

Mimi ,ik weet niet of het een optie is,ik doe mijn resterende 1/3 pak m.m.f. mengen met marsepein en fondant(heb dit van het weekend ff uitgeprobeert)en de smaak is prima en dat ging bij mij goed dus heb er een soort cocktail van gemaakt en het verwerken ging bij mij prima ,idee om een klein beetje uit te proberen en hoop dat het voor jouw ook lukt ,en ben ook niet zo snel weggooierig alleen als ik alles bedacht heb en niks werkt ja dan !!!!!! ik deed van alles 1/3 sukses
    groetjes Carla

Heel erg bedankt voor het meedenken, erg lief van je, maar op

Groetjes Mimi

44

Als ik je laatste foto's zo eens bekijk lijkt het juist heel erg droog. Zou je niet eens proberen om er een beetje crisco door te mengen?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

45

Boska schreef:

Als ik je laatste foto's zo eens bekijk lijkt het juist heel erg droog. Zou je niet eens proberen om er een beetje crisco door te mengen?

Ik heb er ook al plantaardig vet door gekneed, maar geen van alle werkt het.

Groetjes Mimi

46

mimi, laat het anders gewoon ffies liggen, we gaan op korte termijn saampjes lekker freubelen en dan proberen we er samen iets van te maken oke. Is dat een idee.
2 zien waarschijnlijk weer meer dan 1

47

Marianne schreef:

de foto's zien er niet uit als regalice en ook niet als regalice met marsepein, tenminste, niet die ik heb liggen en gebruik.

Toen ik net begon met taarten decoreren gebruikte ik ook altijd regalice en ook ik moet zeggen, jouw fondant ziet er absoluut niet uit als regalice! Een hele andere structuur lijkt wel.

Groetjes Laura!

48

Ik heb vandaag de Bakels rolfondant uitgerold  met de uitrolmachine op 0.75 mm en dit ging zonder problemen. Het gaat pas plakken als het te warm word en dan is het niet meer uit te rollen. Dit gebeurde pas nadat ik een stukje langdurig met de hand had gekneed.

Als ik jullie foto's zie is er volgens mij iets anders aan de hand. Dat het vet van de rolfdant  en het amandelvet van de marsepein elkaar niet verdragen.
Ook kan de kleurstof indien op olie basis hetzelfde effect veroorzaken
Het ziet er namelijk hetzelfde uit als marspein die in de olie zit. D.w.z. dat door te koude verwerking van de marsepein de olie uit eruit komt. Als dit gebeurt is er bijna niets meer met marsepein te doen.

Als je zondigt zondig dan lekker

49

lang delftje schreef:

Ik heb vandaag de Bakels rolfondant uitgerold  met de uitrolmachine op 0.75 mm en dit ging zonder problemen.

RegalIce is niet van Bakels :)

Mij lijkt de fondant erg droog op de fofo's. Heb je er toevallig al niet veel te veel suiker door gedaan?