Onderwerp: Vruchten
Ben benieuwd op wat voor manier jullie vruchten toevoegen in een taart/vulling.
En als je bevroren/diepvries vruchten toevoegd,wordt het dan niet te nat?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vruchten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ben benieuwd op wat voor manier jullie vruchten toevoegen in een taart/vulling.
En als je bevroren/diepvries vruchten toevoegd,wordt het dan niet te nat?
De vruchten goed droog deppen (eerst laten ontdooien), dan gaat het wel goed.
Als ik diepvriesfruit gebruik, vind ik het juist fijn dat het lekker nat is, kan het mooi ipv water door mijn botercreme (van de mix)! Ook mijn mousses maak ik met dat fruit en zijn nog nooit mislukt (wel wat extra gelatine erbij doen).
Diepvriesfruit in zijn geheel er in doen, doe ik eigenlijk nooit, dat vind ik inderdaad te nat en te papperig. Vers fruit vind ik bijvoorbeeld heerlijk door de mascarpone of zo maar met met diepvriesfruit doe ik dit niet. Maar diepvriesfruit gebruik ik wel gewoon voor mousses en bavaroises, dan moet het toch gepureerd, dus dan maakt het niet uit.
Dus: Diepvriesfruit voor mousse en bavaroise
En vers fruit in stukjes tussen de lagen gecombineerd met mascarpone,en wat nog meer? Waar combineren jullie het verse fruit dan mee?
Ik had laatst per ongeluk een doosje diepvries frambozen laten ontdooien. Heb de vruchtjes uit laten lekken en ze toen boven op de bc gelegd. Als andere laag de frambozen jam van Bon Maman en het resultaat was verrukkelijk en zeker niet te nat.
Nou ik heb dus ook eens een doosje frambozen uit de vriezer laten ontdooien,maar die was net jam geworden...erg nat...
Had je ze trouwens zelf ingevroren, want als je zelf bijvoorbeeld een vers doosje frambozen hebt, moet je de frambozen eruit halen op een plaat leggen en zo invriezen dat ze niet aan elkaar ingevroren worden. Ieder apart zeg maar. Bij de Ah hebben ze trouwens goed ingevroren bosvruchten en ook bij de makro. Maar ik vind het ook te nat. Ik werk liever met vers fruit. Maar dan ben je wel seizoensgebonden natuurlijk.
Fruit kan door aangevette slagroom, mascarpone, vullingen op basis van ricotta, cheesecake vullingen, kwarkvullingen ook door de mousse of bavarois voor een extra bite dus je kunt er best veel kanten mee uit. Bij bbr zou ik vruchten er in leggen en en niet er door roeren, dat kan ook bij bijvoorbeeld bij allerlei chocomousses, en creme met een smaakje zoals champagnecreme etc.
En je kunt natuurlijk een heerlijke confiture maken van fruit.
heb laatst ook bevroren frambozen gebruikt (wellis waar uit eigen tuin)
die heb ik 24 uur van te voren in een vergiet gelegd en af en toe beetje omschudden
dag erna was meeste vocht water eruit gelekt en beter om mee te werken
en waren nog steeds heerlijk zoet
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vruchten