1

Onderwerp: Frosting?

hoihoi

Op youtube staan vele filmpjes van cakes versieren, maar het valt mij op dat de engelsen/amerikanen bijna geen vulling gebruiken maar alleen gekleurde frosting. Wat is dat precies? en hoe maak je dat? is dat lekker? Want om alleen cake te doen met bijv botercreme lijkt me helemaal niks, alsof je een pakje boter eet...

Dus ik ben benieuwd wat frosting is en of het lekker is en makkelijk te maken, want het ziet er altijd wel simpel uit.

groetjes

(ps ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar het is taartdecoratie denk ik)

Hou Van Mijn Kleine Meid Iman Alweer 1 jaar oud! Samen redden we het ook wel!!

2

Re: Frosting?

hier heb ik pas ook een topic over gelezen misschien even de zoek functie gebruiken.

3

ik heb de zoekfunctie al proberen te gebruiken, maar ik krijg er eigenlijk niks over...(sorry ik kan niet overweg met die zoekfunctie, ik krijg ellerlange lijsten zonder mijn antwoord ertussen)

Hou Van Mijn Kleine Meid Iman Alweer 1 jaar oud! Samen redden we het ook wel!!

4

Hoi,
Frosting is gewoon hele fijne icing (van royal icing). Het smaakt zeker lekker en natuurlijk mierzoet hoe kan het anders he?
Je hebt bijvoorbeeld ook chocolade frosting en met nootjes.
Deze frosting kan je kopen in blikverpakking van Betty Crocket o.a. bij de Makro.

groetjes,

SLaouachi schreef:

hoihoi

Op youtube staan vele filmpjes van cakes versieren, maar het valt mij op dat de engelsen/amerikanen bijna geen vulling gebruiken maar alleen gekleurde frosting. Wat is dat precies? en hoe maak je dat? is dat lekker? Want om alleen cake te doen met bijv botercreme lijkt me helemaal niks, alsof je een pakje boter eet...

Dus ik ben benieuwd wat frosting is en of het lekker is en makkelijk te maken, want het ziet er altijd wel simpel uit.

groetjes

(ps ik weet niet of deze vraag hier hoort, maar het is taartdecoratie denk ik)

I'm addicted to cake decorating

5

Botercreme is een sort van frosting ;)  Voor andere varianten kan je gewoon googlen op frosting recepten er zijn echt heel veel verschillende sorten.. bijv royal icing, cream cheese frosting, natuurlijk chocolade en vanille.. ook types de uitharden en zacht blijven.

Sommige recepten zijn echt erg zoet bijv botercreme maar cream cheese frosting is een stukje minder zoet en erg lekker ;)

6

De meestal in USA bedoelde frosting is net zoals Canadesje bedoelt met boter (meestal crisco).

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

Canadesje schreef:

Botercreme is een sort van frosting ;)  Voor andere varianten kan je gewoon googlen op frosting recepten er zijn echt heel veel verschillende sorten.. bijv royal icing, cream cheese frosting, natuurlijk chocolade en vanille.. ook types de uitharden en zacht blijven.

Sommige recepten zijn echt erg zoet bijv botercreme maar cream cheese frosting is een stukje minder zoet en erg lekker ;)

:thumb:

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".