1

Onderwerp: Wat is beter eetbaar?

Ik heb even een vraagje.

Ik wil voor het kerstdiner van mijn zoontje mini-cupcakes maken, met daarin een rechtopstaande kerstboom.

Nu is mijn vraag. Kan ik dat beter maken van icing, of van marsepein met tylose? Ik ga er nl vanuit dat de kids de kerstboom ook willen eten. En ik vraag me dus af wat beter te eten is.

En kan ik de bomen het best bevestigen? Moeten ze op een stokje o.i.d.? Of kan ik ze gewoon in het cakeje prikken? Ik besmeer de cakejes wel nog met botercreme.

Hebben jullie ook enig idee hoelang van te voren ik de kerstboompjes moet maken?

Het zijn zo aardig wat vragen, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. In ieder geval alvast bedankt!

2

Re: Wat is beter eetbaar?

Een rechtopstaande kerstboom van icing is geen makkelijk klusje, ik weet niet hoeveel icing-ervaring je hebt? Ik zou er eerder voor kiezen van marsepein zonder tylose, is nl helemaal niet nodig, en ook niet zo lekker :S

hier zie je een leuke howto :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door monique63 (09-12-2009 12:54)

Als het mini-cupcakes worden dan worden het ook mini-boompjes denk ik? Dan zou ik ze van marsepein maken en hoef je er echt geen tylose in te doen,daar worden ze niet echt lekkerder van.

Je kunt ze bevestigen door ze vast te plakken m.b.v de botercr

Carpe Diem !

4

Adrienne en Monique, bedankt voor jullie tips! Ik ga ook even bij die howto kijken!

5

Daar ben ik nog een keer. Heb de howto bekeken en zo had ik het eerlijk gezegd nog niet bedacht, dus dit is ook een optie, maar ja, ik moet er wel 20 maken...ff kijken nog dus.

Ik bedoelde ook eigenlijk een platte kerstboom, dmv een uitsteker ofzo...moet ik dan wel tylose gebruiken?

Bedankt weer!

6

Als je hem gewoon uitsteekt en plat op de cupcake legt heb je echt geen tylose nodig.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

ja, maar ik wil m zo graag rechtop zetten, dat ziet er zo leuk uit.......dus iemand nog tips?

Bedankt alvast

8

Hoi Cynthia,

Ik heb het vorig jaar zo gedaan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BTCOWTCE.jpg

Hij bestaat uit drie uitgestoken boompjes die je vouwt en dan rechtop tegen elkaar aanplakt. Ik zal de how-to ook even voor je opsnorren. Ik had er geen tylose in gedaan (marsepein) maar daardoor zakten ze soms wel iets. Dit leek me ook eetbaarder dan zo'n geknipt boompje (is toch wel een erg grote hap marsepein voor die kleintjes :D ) Maar als je dit ook nog te veel vindt, zou je ook twee uitgestoken boompjes tegen elkaar kunnen plakken met een spaghettistokje ertussen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Hoi Jozien,

super leuk gedaan! Ik vind marsepein ook een beetje te machtig voor die kleintjes (4 en 5 jaar), vandaar dat ik ook mini cupcakes wil maken, hoop wel dat de boompjes er dan oppassen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en kan ik de how to op je link vinden?? Anders houd ik me daarvoor aanbevolen!

Bedankt weer!

Oh ja, hoelang van te voren had jij de boompjes (en sneeuwpopjes) gemaakt?

10

cynthia schreef:

ja, maar ik wil m zo graag rechtop zetten, dat ziet er zo leuk uit.......dus iemand nog tips?

Bedankt alvast

Solly, snapte hem niet helemaal maar nu wel.....
Maar boompjes knutselen kan ook zonder tylose, ik maak vaak dingen van marsepein zonder tylose, je kunt alleen niet superdun werken maar dat hoeft ook niet met een boom....

Jozien, die zijn ook erg leuk!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

11

Howto die Jozien bedoelt staat op www.funcakes.nl: http://www.funcakes.nl/?Idee%26euml%3Bn:Kerst_Cupcakes

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Anotschka, geeft niet, bedankt dat je nog ff reageerd. Marianne, jij ook bedankt, ga zo gelijk ff kijken bij de how to

13

Ha, fijn, Marianne had hem al voor je gepost die how-to, was het alweer vergeten :D (Hij staat overigens ook op mijn linkjessite als je hem nog eens zoekt)

Op minicupcakes past het ook wel hoor, gewoon de kleinste maat uitsteker nemen (ik heb deze, die gaan per drie)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1082

Ik had ze een dag of drie van tevoren gemaakt....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

Iedereen ontzettend bedankt voor de tips en het meedenken!

Ik ga aan de slag en zal binnenkort het resultaat posten (en mijn andere creaties van de afgelopen tijd, die hier nog niet bij staan! Loop nogal achter met posten...)

Wordt vervolgd!