1

Onderwerp: randen om taart

Hoe werken jullie de randen van de taart af, en dan bedoel ik de rand die contact maakt met het bord zeg maar.
Ik probeerde laatste 2 strengen te "vlechten" maar dat ging echt niet, en dat krijg ik toch nooit zo lang, en hoe til ik het dan op? Ik doe vast iets fout.
Het hoef geen ingewikkelde rand te zijn, maar gewoon netjes afgewerkt.
Al doe ik een breed "lint" zeg maar, dan krijg ik toch nooit die hele lange sliert van een halve meter opgepakt en rond mijn taart heen?

Tell me the secret! ik kan het namelijk nergens vinden.

Bedankt alvast
Kooppie

2

Re: randen om taart

Lang lint snijden, voorzichtig oprollen, op z'n zijkant leggen en evt.  op een klein taartkartonnetje: dan kun je 'm heel dicht bij je taart brengen en voorzichtig weer afrollen tegen de rand aan, evt. met plak :)
Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Adrienne schreef:

Lang lint snijden, voorzichtig oprollen, op z'n zijkant leggen en evt.  op een klein taartkartonnetje: dan kun je 'm heel dicht bij je taart brengen en voorzichtig weer afrollen tegen de rand aan, evt. met plak :)
Succes!

ahaaa..dat zal ik eens proberen

4

hoi, ik ben maureen en ik ben nieuw hier. Ik heb ontdekt hoe leuk taarten maken is en ik ben dus een beginneling. Ik heb nogal moeite met die rand uit te snijden want het wordt niet recht. is daar een trucje voor??? Ik heb geen mal ervoor en misschien moet ik die maar kopen. Ik hoop op een goedkopere oplossing
groetjes van maureen

maureen709 schreef:

hoi, ik ben maureen en ik ben nieuw hier. Ik heb ontdekt hoe leuk taarten maken is en ik ben dus een beginneling. Ik heb nogal moeite met die rand uit te snijden want het wordt niet recht. is daar een trucje voor??? Ik heb geen mal ervoor en misschien moet ik die maar kopen. Ik hoop op een goedkopere oplossing
groetjes van maureen

je bedoelt dat lange lint? Je kunt ook een liniaal gebruiken en daar langs snijden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs