1

Onderwerp: cd maken?

wie heeft al wel eens een cd gemaakt van fondant ofzo..en hoe lijkt hij het meeste??? ik heb wat dingetjes geprobeerd..een circel dusten met zilver en in ht midden een opening...maar is niet echt naar mijn zin...wie heeft er een tip?
ik wil wat cd tjes maken voor bij een taart voor iemand die van muziek houdt en cd's verzamelen...de taart zelf wordt ws een trom want er komt een foto op an de persoon aan het drummen...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: cd maken?

misschien wat parelmoerglans, een cd heeft altijd zo'n bepaalde gland, misschien kun je die zo maken...
En dan heel dun uitrollen met wat tylose. Dan blijft hij mooi hard.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

3

Nog nooit gedaan, maar een cirkel verven met zilver met het effect van het binnenste deel en dan een heel dun laagje gesmolten suiker erover, om het spiegeleffect te creeren?
Of je doet net of het de andere kant van de CD is en dan kun je een label maken.

Succes ermee!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

Ik heb onlangs een taart gemaakt met cd's :

http://www.creataart.nl/mediapool/76/767857/images/eigenafbeeldingen.2/495886542.JPGbewerkt.jpg

Ik heb daarbij de ronde uitstekerset gebruikt, de grootste gebruikt om de hele cd te maken en die daaropvolgend alleen erin gedrukt om zo lijnen te krijgen. Dit alles heb ik gedust met parelmoer.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

thanks Inge dat zet er super uit..heb je ze van grijs gemaakt of gewoon wit en toen gedust met parelmoer?

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

6

conny4u schreef:

thanks Inge dat zet er super uit..heb je ze van grijs gemaakt of gewoon wit en toen gedust met parelmoer?

Ik heb ze gemaakt van grijze fondant, toen zilver gedust en daarna nog parelmoer, al zie je die parelmoer na de zilverdust niet echt meer ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~