1

Onderwerp: sneeuwpop bekleden

Ik heb net de siliconen sneeuwpop bakvorm bij de Albert Heijn gekocht.

Ik wil hier een leuke taart van maken voor de kerst, alleen weet ik niet zo
goed hoe ik hem het beste kan bekleden.
Met marsepein of fondant lijkt me dit een beetje moeilijk.

Heeft iemand een goed idee voor mij of ervaring met deze vorm.

2

Re: sneeuwpop bekleden

Fondant of marsepein lijkt mij ook moeilijk, hoewel ik geen ervaren bekleedster ben, dus ik weet niet of anderen dit wel aandurven, maar je zou hem ook kunnen overgieten met chocolade (witte in dit geval ;)) of met witte ganache (het recept heb ik op het forum voorbij zien komen, dus dat moet je met de zoekfunctie kunnen vinden).

Succes er mee en laat het resultaat een keer zien!

'Dieting is no piece of cake'

3

je kan het ook proberen met fondant, ik weet niet hoe lang je al bezig bent.. maar anders moet je eerst is een gewoon taartje bekeleden met fondant..

succes

Lekker feestelijk rond.....

4

volgens mij hebben die bakvormen ook relief. bij fondant zie je het niet meer denk. ik zou ook gaan voor witte choco!

5

Ik zou hem in vloeibare fondant dopen, dat wordt heel erg mooi (of met een kwastje bestrijken)

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

6

Ik weet niet precies welke vorm het is (nooit gezien) maar ook vormen met relief kun je prima bekleden met fondant of marsepein hoor :) Als het je eerste is, kan het misschien lastig zijn, maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt. Zelfs 3D-vormen (ik heb bijvoorbeeld wel eens een rechtopstaand beertje gedaan) kunnen worden bekleed ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-74YOQW46.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

ook ik heb deze bij appie gekocht
was mijn vierde taartje
en voor het eerst met foldant bekleed
ging prima heel zachtjes met je vingers naar beneden schuiven daarna met de smooter erover en klaar
inderdaad je ziet het relief niet meer
maar ff je vorm ernaast en je weet ongeveer waar je de oogjes enz moet plakken

8

Bedankt voor alle reacties.

Ben gisteren aan de slag gegaan en de taart uiteindelijk bekleed met zelfgemaakte marshmellow fondant.

De taart zelf was niet zo heel hoog geworden dus maar 1 keer doorgesneden en gevuld met viervruchtenjam en bokkenpootjesbotercreme.
Na het bekleden zag je inderdaad het relief niet meer maar heb daarna met marsepein de ogen etc. gemaakt.

De taart ligt inmiddels in de vriezer zodat we er 1e kerstdag heerlijk van kunnen smullen.