1 Laatst bewerkt door Adelien (08-12-2009 14:19)

Onderwerp: petit fours

ik mag voor volgende week 50 stuks petit fours maken voor een kraamreceptie erruug leuk.
maar hoe pak ik dat aan het is de bedoeling dat ze gesneden en gedecoreerd bezorgd worden. gewoon snijden in de doos en decoreren en dan bij aflevering van die witte paoiertjes bijdoen want ik kan ze moeilijk in de doos al op zo'n onderzettertje zetten word geknoei denk ik

graag tips hoe jullie het zouden doen
alvast bedankt

2

Re: petit fours

Ik heb ook al eens zoveel petit-fourtjes moeten maken, inderdaad erg leuk.
Wat ik heb gedaan is een rechthoekig biscuit in zijn geheel in lagen snijden en vullen (net als bij een taart). Vervolgens deze gevulde biscuit in repen snijden van 5 of 6 cm breed. Dan al deze repen afsmeren en vervolgens bekleden met fondant/marsepein. Dan de beklede repen in stukjes snijden (mijn stukken waren 5x6) en vervolgens decoreren. Je kan elke petit-fourtje in een cupcakepapiertje zitten en vervolgens in de doos. Ik vond dit super werken!
Succes.

Liefs,
Marjolein

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

hey liene bedankt voor je reactie,

kan ik daarvoor dan gewoon van die ronde cupcake vormpjes voor gebruiken, ik wou al op zoek gaan naar vierkante weet ook niet of die er wel zijn.

ik wou proberen een vierkante vorm 30cm bij 30cm te bakken, moet nog even uitvogelen hoe veel biscuitmix ik daar in ga doen ik gebruikt altijd kant en klare biscuitmix van Soezie.

als ik het goed begrijp zit er aan twee zijkanten van het petit-fourtje een fondant laag en aan de twee andere kanten niet. toch.. ??

groetjes Adelien

4

Het kan op 2 manieren, trouwens vast nog op wel veel andere manieren ook, maar deze 2 manieren hebben een howto hier op het forum:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … t_fourtjes
http://lilotaart.nl/HowTo.aspx

Ik heb de Lilo-manier al een paar keer gebruikt en heb ze inderdaad in gewone ronde CC papiertjes gezet!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Hoi Adelien,

Je kan ze, zoals Tom Poes ook al zei, inderdaad gewoon in ronde CC-papiertjes zetten. En als je het op de manier doet die ik je vertelde, dan zijn de zijkanten en de bovenkant bekleed en de voor- en achterkant niet. Hoop dat het je zo lukt en zo niet...vraag maar raak :).

Liefs,
Marjolein

6

tom poes bedankt voor het meedenken en de links.

nu ga ik twijfelen wat ik zal doen de Lilo-manier is denk ik net iets smakelijker omdat je dan iets meer fondant/marsepein proeft, daar in tegen is de andere manier ook wel weer gemakkelijker denk ik.

ga er rustig over denken het is toch pas voor volgende week zaterdag.

in ieder geval bedankt jullie!!!!

7

Euhm...kan het verkeerd zien hoor, maar volgens mij heb je bij de Lilomanier juist minder fondant/marsepein en is deze juist de makkelijkste manier..Maar goed, dat is misschien maar net wat je het makkelijkst vindt he... :).

8

haah liene

je hebt gelijk hoor ik heb ze door elkaar gehaald, ik was ook nog niet zo lang uit bed dat zal het geweest zijn..

thanks voor de tip.!!:)

9

Haha :D...Dan ken ik dat soort dingen hoor...Ben 's morgens ook nog niet zo helder ;).