1

Onderwerp: Manderijnen

Mijn zoontje is helemaal gek op manderijntjes. Nu mag hij zelf geen taart ivm allergien maar vind ik het wel leuk om voor zijn verjaardag iets met manderijntjes te maken. Ik maak gewone cake ipv biscuit dat vind ik geloof ik lekkerder (nog maar 1 keer een taart met biscuit gemaakt). Maar wat doe ik erbij, ik wil niet met rauwe eieren werken dus het moet iets zijn zonder ei............
En ik dacht eraan om een 1 te maken iemand tips of een foto van een 1 geknutselt zonder speciale vorm?

2

Re: Manderijnen

cake kan je in een vorm snijden, dus ook wel een 1
en je zou het dan idd kunnen vullen met bc (1:1) met manderijntjes ertussen of merenque bc en dan kan je eiwitpoeder gebruiken ipv echt eiwit.

Groetjes Mimi

3

Je zou ook patidess door de botercreme kunnen doen... Die heb je ook in mandarijnensmaak.

4 Laatst bewerkt door Ottolien (08-12-2009 17:22)

Of je maakt de madarijntjes van cake ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

haha dat is ook leukgemaakt zeg!

Groetjes Mimi

6

oh die manderijnen zijn inderdaad erg gaaf. maar da's wel weer meer werk. ging voor iets niet te ingewikkelds..............

7

Zoek je iets van een vulling? Je zou (vruchten-)kwark kunnen nemen, daar geprakte mandarijntjes (evt uit blik) doorheen. Beetje sinaasappelsap koken, gelatine in oplossen. Iets laten afkoelen en dan door het kwarkmengsel mengen. Lobbig geslagen slagroom erdoor spatelen en je hebt een heerlijk frisse baveroise!

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

8

ik wil niet zaniken, maar het is mandarijn geen manderijn.

9

Floor schreef:

HAHA dan heb je op dit forum nog wel wat te doen ;) :lol:

cckarman schreef:

Je zou (vruchten-)kwark kunnen nemen, daar geprakte mandarijntjes (evt uit blik) doorheen.

Alleen uit blik hoor!! Verse mandarijntjes en eiwitten (die in de kwark zitten) gaan nl niet goed samen. Dan wordt het bitter. Geldt ook voor verse ananas, kiwi, papaja en vijgen. Als het even gekookt is of uit blik komt gaat het wel goed.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Floor schreef:

ff een offtopic: sorry, maar ik vind eigenlijk niet dat je dat zomaar zo kan zeggen (schrijven) je kan er ook mensen mee kwetsen ;)

Groetjes Mimi

11 Laatst bewerkt door Boska (09-12-2009 20:58)

Mimi2 schreef:
Floor schreef:

ff een offtopic: sorry, maar ik vind eigenlijk niet dat je dat zomaar zo kan zeggen (schrijven) je kan er ook mensen mee kwetsen ;)

Helemaal mee eens. Ik zie ook best veel taal-/tikfouten hier op het forum, maar daar gaat het hier toch helemaal niet om?
Er zijn ook zat mensen die dyslexie hebben en zelf niet zien dat ze iets fout schrijven. Bovendien is niet iedereen even taalkundig onderlegd, dus foutjes moeten kunnen. Belangrijkste is dat we elkaar antwoord kunnen geven op een vraag.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

hahaha wat een onzinnige discussie. het ging hier over mandArijnen hoor ;)
En inderdaad ik ben dislextisch en had nog even over mandarijnen zitten denken en wist het niet dus op de gok. Da's zo'n woord waar voor mij dan geen logica in zit.

13

jj schreef:

hahaha wat een onzinnige discussie. het ging hier over mandArijnen hoor ;)
En inderdaad ik ben dislextisch en had nog even over mandarijnen zitten denken en wist het niet dus op de gok. Da's zo'n woord waar voor mij dan geen logica in zit.

Tis al goed hoor, geen discussie, helemaal niet, maar ik vind dat mensen soms moeten oppassen wat ze zeggen/schrijven, zeker op een forum waar sowieso al de dingen anders geinterpreteerd kunnen worden. ;)

Maar goed... weet je al wat je gaat doen voor de traktatie?

Groetjes Mimi

14

de gewone botercreme (met beetje citroensap) staat gemixt in de koelkast, ernaast staat de botercreme extra en de mona kwarktaartpudding. Er staan blikjes manderijntjes klaar. Het marsepein is groen gekleurd. En de laatste cake staat in de oven. Morgen puzzelen, geloof dat ik een beetje spijt heb dat ik niet gewoon een ronde cake maak maar direct een knutselproject........ Ben benieuwd of resultaat naar mijn tevredenheid gaat lukken.

15

Anders bak je er voor de zekerheid nog een ronde cake bij, mocht het niet lukken heb je die nog achter de hand ;) en mocht het wel lukken leg je het in de vriezer voor een ander keertje ;)

Groetjes Mimi