1

Onderwerp: Help! mijn fondant is niet uit te rollen, wat doe ik verkeerd?

Nog maar een topic openen, want ik kreeg geen antwoord meer :(
Ik word er helemaal gek van... mijn fondant is niet uit te rollen, zodra je er al met de roller over gaat scheurt het al.

Ik heb al van alles wat ik kon bedenken geprobeerd, maar niks werkt.
En als het dan toch gelukt is, dan wil ik het oppakken en of het zit vast geplakt of het scheurt al bij het oppakken of wanneer ik het op mijn figuurtje leg vallen de gaten erin en begint het gelijk te scheuren.

Wat kan ik nou doen zodat de fondant bewerkbaar is en blijft?

Groetjes Mimi

2

Re: Help! mijn fondant is niet uit te rollen, wat doe ik verkeerd?

Wat voor fondant gebruik je? Zelfgemaakt of van Bakels? Er is een topic over gestart, kijk even onder bekleden en dan "dat heb ik nou nooit" dat gaat over Bakels fondant.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

wat voor fondant gebruik je??? heb jij een emmer van 5 kilo?  er is een topic hier over.

4

ik weet niet wat er is gebeurd bij het verzenden van dit bericht, want kreeg error en toen heb ik het nog eens geprobeerd en nu heb ik 2 dezelfde topic
sorry!

Groetjes Mimi

5

mickjuulmae schreef:

Wat voor fondant gebruik je? Zelfgemaakt of van Bakels? Er is een topic over gestart, kijk even onder bekleden en dan "dat heb ik nou nooit" dat gaat over Bakels fondant.

Ik heb het van de week binnengekregen vanuit de hebshop. Het is Regallce rolfondant 2,5 kg wit
Is dat hetzelfde als Bakels? Want die topic heb ik idd wel gelezen, maar dacht omdat deze van regallce is dat het niet van toepassing was. Of is dat wel zo?

Groetjes Mimi

6

Mimi2 schreef:
mickjuulmae schreef:

Ik heb het van de week binnengekregen vanuit de hebshop. Het is Regallce rolfondant 2,5 kg wit
Is dat hetzelfde als Bakels? Want die topic heb ik idd wel gelezen, maar dacht omdat deze van regallce is dat het niet van toepassing was. Of is dat wel zo?

Geen idee eigenlijk... Sorry. Bedoel je de marshmallow fondant? Want daar zijn ook klachten over geweest in dat topic. Gebruik je bij boetseren ook wat tylose?
Dat helpt vaak wel iets, wat tylose erdoorheen kneden en dan het fondant even een nacht laten rusten. Let op dat je eerst goed kleurt en dan tylose erdoorheen kneedt anders krijg je spikkels in je fondant, tenminste dat had ik :D

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

7

Regalice is anders als bakels (pettinice) dus ik denk niet dat et etzelfde probleem is..

Heb jij et wel goed doorgekneed?  Soms kan je beter een minuutje langer kneden ;) Heb jij tafelzeil liggen? mssn kan je daarop uitrollen (lekker makkelijk)
tylose doorkneden om te bekleden raad ik niet aan... dat veranderd de smaak.. en et wordt er niet lekkerder van ;)

8

Ik heb echt heel lang en goed gekneed, het was al heel zacht en met het kneden werd het nog zachter. En ondertussen heb ik het al 5 keer gekneed.
Ik heb het idd op een zeil liggen, maar er is geen land mee te bezeilen.

Ik heb het uitgerolt op zeil, uitgerolt op poedersuiker, uitgerolt op vet, maar alles plakte er aan vast en uiteindelijk uitgerolt op maizena, maar ook niet echt een succes.

Ik heb er nu marsefont van gemaakt, maar zelfs dan scheurt het zodra het al op het figuurtje ligt.

Word er echt helemaal chaggie van! :(

Groetjes Mimi

9

Deze tip is de eeneste de echt helpt in zo een situatie.... ball fondant of nu marsefond ff goed inpakken fftjes weg zetten.. lekker op de bank gaan zitten met een drankje.. voeten om hoog en pas als jou drinken op is weer beginnen ;)
oh en niet snel drinken ;)

10

nou eindelijk toch uitgerolt en op het figuurtje gelegd, hier en daar scheuren weg geprobeerd te werken, 1 beweging aan het figuurtje en de fondant scheurt gelijk weer en laat gelijk los van het figuurtje.

Dit is toch geen werken? Ik moet morgen een hele taart af hebben, hoe ga ik dat in godnaam doen?

Groetjes Mimi

11

Canadesje schreef:

Deze tip is de eeneste de echt helpt in zo een situatie.... ball fondant of nu marsefond ff goed inpakken fftjes weg zetten.. lekker op de bank gaan zitten met een drankje.. voeten om hoog en pas als jou drinken op is weer beginnen ;)
oh en niet snel drinken ;)

ja daar word de fondant wrs niet beter van, want ik had er eergisteren ook al last van met het bekleden van een taartje :(

Groetjes Mimi

12

mssn een gek idee... maar heb jij de verwarming aan... Mssn is et gewoon te warm of warmer als normaal in huis?

13

Canadesje schreef:

mssn een gek idee... maar heb jij de verwarming aan... Mssn is et gewoon te warm of warmer als normaal in huis?

Nee daarin is ook geen verschil... het staat gewoon de hele dag op 20 graden, dus geen verschil in temperatuur.

Ik ga er nu nog meer marsepein door kneden en hopelijk gaat het dan beter, maar dat zou betekenen dat ik dan 2,5 kg marsepein aan moet schaffen om het bewerkbaar te maken. Wat nou ales mensen geen marsepein willen?

Groetjes Mimi

14

Jah dot wordt lastig als ze geen marsepein willen..
Mssn volgende bestelling andere fondant kopen.. van pettinice of de marshmellowfondant. 
Of ganache gebruiken.. maar dat is ook niet altijd wat mensen willen :(

15

ja maar fondant moet toch ook te hanteren zijn? Dat is toch niet alleen maar bedoeld voor boetseren e.d.?
Het is ook zo super zacht wanneer ik het al uit de verpakking haalt.
Marsepein is stug en kneedbaar, is fondant altijd zo zacht?

Groetjes Mimi

16

Mimi2 schreef:

Nee, ik ook daar niet op mijn laatste vraag aan je.....
Namelijk welk merk het was, want dat scheelt veel in het antwoord. Maar goed, die vraag heb je hier wel beantwoord.

RegalIce hoort niet z

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Marianne schreef:
Mimi2 schreef:

Nee, ik ook daar niet op mijn laatste vraag aan je.....
Namelijk welk merk het was, want dat scheelt veel in het antwoord. Maar goed, die vraag heb je hier wel beantwoord.

RegalIce hoort niet z

Groetjes Mimi

18

Zoals ik het kan bekijken rol je wel erg dun uit...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

19

taartdoos schreef:

Zoals ik het kan bekijken rol je wel erg dun uit...

Valt wel mee hoor, denk een mm of 2, tenminste niet dikker dan dat ik doe met marsepein.

Tijdens het kneden scheurt het fondant al, en na heel lang kneden blijft het wel als een bal bij elkaar, maar zodra je het op de mat legt en het begint uit te rollen, scheurt het fondant ook al en dan is het toch zeker nog 1 cm dik.

Groetjes Mimi

20

ik denk ook dat je het echt te dun uitrolt. Als ik noodgedwongen met fondant werk, dan rol ik het ook dikker uit dan met marsepein.

Ik zou er wel eerst een lading poedersuiker bij doen. Hopelijk wordt hij daardoor iets steviger.
Laat je weten hoe het verder is gegaan

21

martine1976 schreef:

ik denk ook dat je het echt te dun uitrolt. Als ik noodgedwongen met fondant werk, dan rol ik het ook dikker uit dan met marsepein.

Ik zou er wel eerst een lading poedersuiker bij doen. Hopelijk wordt hij daardoor iets steviger.
Laat je weten hoe het verder is gegaan

Straks waag ik een nieuwe poging en zal het dan nog eens proberen.

Groetjes Mimi

22

Ik zou geen regalice meer gebruiken dat is echt rotzooi sorry dat ik het zo zeg.
Je kunt beter bakels fondant gebruiken ook al zijn de laatste emmers iets minder.
Regal ice word ook snel echt hard als het om je taart zit en da heb je kans op flinke scheuren bij bijv vervoer.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

23

Ik heb nog niet zoveel taarten gebakken maar voor mij ook geen regalice meer. Gebruik nu M&B en dat werkt perfect.

Groetjes Cindy

24

Charissa schreef:

Ik zou geen regalice meer gebruiken dat is echt rotzooi sorry dat ik het zo zeg.
Je kunt beter bakels fondant gebruiken ook al zijn de laatste emmers iets minder.
Regal ice word ook snel echt hard als het om je taart zit en da heb je kans op flinke scheuren bij bijv vervoer.

Waar kan je "bakels" kopen?

Ik had voor mij eerste paar taarten marsepein besteld en dacht nu eens fondant te bestellen om uit te proberen enz, dus heb gewoon 2,5 kg uit de hebshop besteld.
Maar ik word er niet vrolijk van :(
Dus idd voor mij de volgende keer geen realice meer, maar ja moet nu wel eerst deze 2,5 opmaken (jammer genoeg)

Groetjes Mimi

25

Bij zo goed als alle webshops. Maar begin maar eens bij deleukstetaarten webshop...Dan moet je wel de emmer van 5kg bestellen volgens mij, kleinere verpakkingen zijn er niet van Bakels/Pettinice (= hetzelfde).
Ik werk altijd met fondant en heb met dit merk nooit problemen, afgezien van de misproductie. Maar dat is al opgelost!

Berichten [ 1 tot 25 van 53 ]

Pagina's 1 2 3 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help! mijn fondant is niet uit te rollen, wat doe ik verkeerd?