Onderwerp: Gebruik Tylose + eetbaarheid lace flowers?
Ik wil volgende week een taart maken met die mooie Orchard Lace Flowers, die zie ik vaak ietwat opstaand op een taart, lukt dat met marsepein ook zonder tylose? Of moet je dan
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Gebruik Tylose + eetbaarheid lace flowers?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil volgende week een taart maken met die mooie Orchard Lace Flowers, die zie ik vaak ietwat opstaand op een taart, lukt dat met marsepein ook zonder tylose? Of moet je dan
Marsepein hard heel moeilijk uit.. ook met tylose heb je de kans dat t niet uithard of een hele lang tijd duurt.
Ik denk dat je beter fondant met tylose of gumpaste ervoor kan gebruiken.
Je laat ze drogen in een klein bol vormpje (bijvoorbeeld) zodat ze mooi in vorm komen.
Ze zijn wel nog eetbaar.. waarschijnlijk wel minder lekker als gewone marsepein of fondant. Er zitten geen risico's aan wat betreft eten.
Ik zou ook voor de zekerheid wat extra bloemen maken, ze zijn zeeeeeer breekbaar (spreek uit ervaring)
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Oh laat ik nu net geen fondant of gumpaste hebben en ook nog nooit mee gewerkt hebben *slik*
Hoe lang moet je het laten drogen ongeveer?
Dank je alvast voor je antwoord
Ik heb laats zelf mmf gemaakt en daar gaat het ook wel mee. Ik gebruik zelf ook alleen maar marsepein. Ik heb de mmf alleen gemaakt voor de orchard lace cutters.
Deze? http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … lowfondant
Had je het dan gebruikt met tylose? Ja denk ik?
Oh ik zie dat dit heel erg plakkerig is?
Dat is hem inderdaad. Ik heb tylose doorheen gedaan maar zonder tylose droogt het ook. Je moet alleen langer wachten. Bij mij was het niet plakkerig na het bereiden dan he! Maar ik heb er dan ook meer poedersuiker doorheen gedaan dan dat er stond.
Dank je! Nou ik ga eens kijken of ik het aandurf om het te maken
Je kan het na bereiden gewoon kleuren met gel-kleurstof toch?
Je kunt (heel makkelijk!) zelf MMF (marshmallow fondant) maken.
Het recept staat op deze site.
Als je de MM gesmolten hebt met wat water dan laat je dat in de kom zitten en doet er de poedersuiker bij. Met een vork ga je net zolang roeren/spatelen totdat je er haast niet meer door komt.
Dan ga je met
Hahahaha! Dank je Annelies Ik krijg voornamelijk afzakkende mouwen, plukken haar in m'n gezicht, jeuk, dorst etc hihi..
Ik ga het maar eens uitproberen Hoeveel zou ik ongeveer moeten maken voor 2 taarten van 25x25 en dan ik gok zo'n 3 a 4 stuks dubbele of driebubbele bloemen?
Ik zie alleen staan dat ik een cup marshmellows moet hebben volgens dit recept? Hoeveel is dat? Ik heb senseokopjes en mokken Of is een bepaald aantal gram bekend voor dit recept?
En voor welke hoeveelheid MMF is dit recept?
mayo ik weet niet wanneer je ze van plan was om te maken, maar je kunt bij mij wel fondant halen. ik gebruik bakels/pettinice.
ik ben vanavond en morgen hele dag thuis. Mocht je ge
Oh ik zie je reactie nu pas Tirza.. oeps
Ik heb vanavond marshmellows gehaald om zelf MMF te maken. Als ik die witte gebruik, kan ik het dan als het MMF is wel kleuren met kleurstof dat het ook daadwerkelijk die kleur wordt?
Zijn de bloemen ook na het uitharden met tylose nog op een fijne manier eetbaar en lekker? Of moet ik mensen zeggen de bloemen eraf te halen?
mijn ervaring is dat zoetekauwen en kinderen alles aan en op de taart gewoon opeten.
dat van die MMF weet ik niet, dat heb ik nog nooit gemaakt. mocht het niet wit genoeg zijn, er even witte kleurstof doorheen kneden.
en mayo, over die fondant of over wat dan ook wat je nodig hebt en te kort komt of wilt lenen oid, dan weet je dat voor een volgende keer
Thanks voor je aanbod, lief van je!
Dan hoop ik nog op reacties van mensen die bekend zijn met MMF betreft het kleuren van MMF Het moet limegroen, turqoise, zwart en kobaltblauw gekleurd worden. Kan dat met de zelfgemaakte witte MMF?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Gebruik Tylose + eetbaarheid lace flowers?