26

Re: Dit heb ik nou nog nooit meegemaakt.

Het is inderdaad drama!
Ik had een aantal weken geleden dus een workshop voor 16 man en daarbij had ik ook deze fondant en die moest ook nog donker bruin worden nou je raad het al...
Ik heb bakels gebeld en ze hadden al meerdere klachten gehad.
Ik heb toen vier nieuwe emmers gekregen dus als het goed is kun je je emmers gewoon ruilen.
De nieuwe emmers zijn nog steeds niet goed hoor maar wel ietsje minder zacht.
Het lijkt wel of er drie potten crisco door zo een emmer heen mengen ofzo :s
Ik baal er echt van ik moet nu echt dikker uitrollen om het mooi strak om de taarten heen te krijgen...

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

27

Charissa schreef:

Het is inderdaad drama!
Ik had een aantal weken geleden dus een workshop voor 16 man en daarbij had ik ook deze fondant en die moest ook nog donker bruin worden nou je raad het al...
Ik heb bakels gebeld en ze hadden al meerdere klachten gehad.
Ik heb toen vier nieuwe emmers gekregen dus als het goed is kun je je emmers gewoon ruilen.
De nieuwe emmers zijn nog steeds niet goed hoor maar wel ietsje minder zacht.
Het lijkt wel of er drie potten crisco door zo een emmer heen mengen ofzo :s
Ik baal er echt van ik moet nu echt dikker uitrollen om het mooi strak om de taarten heen te krijgen...

Maar als ik het dikker uitrolde en over mijn uitrolstok hing dan ging die plak nog eens uitzakken.Als je het had gezien hoe ik het overheen heb gekwakt echt zoiets van zo die ben ik kwijt, nou een lach film had niet beter gekund misschien iets geweest voor die cursus op TV.Maar toen gingen mijn hoeken een beetje scheuren, wat erg h

groetjes van Ann

28

conny4u schreef:

ik gebruik alleen bakels om te boetseren en bloemen ed.....marsepein en ballina fondant voor het bekleden..
de emmer die ik nu onderhande heb is prima..ben benieuwd na de andere die ik hier heb staan...

Conny misschien heb je wat aan het batchnummer L 055256 geproduceerd op 7-10-2009.

groetjes van Ann

29

Nou dat heb ik dus ook! Wat een zacht spul, ik heb er maar tylose doorheen gekneed :(

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

30

nanan schreef:
conny4u schreef:

ik gebruik alleen bakels om te boetseren en bloemen ed.....marsepein en ballina fondant voor het bekleden..
de emmer die ik nu onderhande heb is prima..ben benieuwd na de andere die ik hier heb staan...

Conny misschien heb je wat aan het batchnummer L 055256 geproduceerd op 7-10-2009.

Mijne heeft een ander Batch nummer maar is wel geproduceerd op 7 oktober 2009...
Ga Bakels ook maar even mailen en ook de shop waar ik het heb gekocht.

31

ook ik heb problemen, maar dan met mijn MMF dit wordt inmiddels heel goed opgelost met mijn leverancier. maar wel heel erg balen zo he, raar dat wij er allemaal nu ineens last van hebben met andere producten. bij mij zijn geur, smaak en verwerking totaal anders dan voorheen....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

32

mickjuulmae schreef:
nanan schreef:
conny4u schreef:

Mijne heeft een ander Batch nummer maar is wel geproduceerd op 7 oktober 2009...

Welk nr heb jij?
Ik heb L055247 van 7-10  en die is ook zachter dan normaal.

33 Laatst bewerkt door mickjuulmae (06-12-2009 21:15)

jojade schreef:
mickjuulmae schreef:
nanan schreef:

Welk nr heb jij?
Ik heb L055247 van 7-10  en die is ook zachter dan normaal.

Mijne heeft Batchnummer 055240 productiedatum 07-10-2009. Heb de shop waar ik de fondant besteld had gemaild vanmiddag en kreeg net al een mailtje dat ik morgen een nieuwe emmer toegestuurd krijg, over goede service gesproken! Ik heb Bakels ook maar een mail gestuurd. Er is mij wel gevraagd om mijn emmer te bewaren voor het geval Bakels deze terug wil. Ik dacht eerst dat ik ipv fondant per ongeluk vloeibare fondant/icing had besteld (ook omdat de emmer er anders uitziet nu)..... Gelukkig vond ik deze topic en hebben meer van jullie dit probleem.

34

smarianne schreef:

Petra van Taart en Decoratie heeft me ook al terug gemailt met het bericht een nieuwe emmer te zullen op sturen en dat ik de andere ff aan de kant zet. Kan zijn dat Bakels die toch terug wil.
(heb hem gister wel aangebroken)
Vind't  toch top van Petra :thumb:

Ik ook, super service!

35

Pff dan zal ik ook maar ff mailen morgen. Jee wat een zacht spul is dat. Maar ja het was voor mij de eerste keer dat ik dit besteld had. Hoorde zojuist dat het niet zo zacht hoort te zijn en werd gewezen op dit topic. Mijn batchnummer is niet helemaal het zelfde. Mijnes eindigt op 55 ipv jou 56. Maar heeft wel dezelfde produktiedatum.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

36

Die van mij is ook van 7-10-2009, dus ik heb toch maar nog een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Ben benieuwd.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

37

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de kiloverpakkingen, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik word echt heel geiriteerd van de fondant zoals ie nu is. Misschien ook maar even contact opnemen met Bakels.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

38

ik heb ook zo emmer!!!!ik heb bij spullen voor je taart gekocht,ik moet even de batch gaan  nakijken...,die fondant is echt heel erg plakkerig,ik dacht ook dat iets niet klopte.

Productie datum 07-10-2009 en batch L055255

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

39

gelukig voor iedereen word het goed opgelost

ik heb mijn 10 kg inmiddels verwerkt je ook wat probleemen maar kon er redelijk mee over weg

40 Laatst bewerkt door kicsi (07-12-2009 14:13)

sweet dreams schreef:

ik heb ook zo emmer!!!!ik heb bij spullen voor je taart gekocht,ik moet even de batch gaan  nakijken...,die fondant is echt heel erg plakkerig,ik dacht ook dat iets niet klopte.

Sweet dreams,
Ik heb contact gehad met de leverancier.
Ik heb je ook al gemaild. Je kunt een nieuwe emmer fondant komen ophalen.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

41

Ik kreeg net een mailtje van Bakels terug .Op 7 oktober is er inderdaad iets mis met de productie gegaan.Een vertegenwoordiger komt netjes andere fondant brengen.

42

Ik mocht ook al een nieuwe ophalen.. en de plak zooi daar laten.

43

kicsi schreef:
sweet dreams schreef:

Sweet dreams,
Ik heb contact gehad met de leverancier.
Ik heb je ook al gemaild. Je kunt een nieuwe emmer fondant komen ophalen.

Bedankt!!!Heel netjes opgelost!!!!!

tot vanavond.

groetjes

Marcia

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

44

Het is misschien inderdaad even verstandig om Bakels te mailen. Er zijn meerdere Batchnummers waar problemen mee zijn. Mijn emmer was nog niet als probleememmer gemeld, ik krijg in ieder geval een nieuwe emmer en moet de mijne opsturen naar Bakels. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zowel de service van Taart en Decoratie als van Bakels super vind. Snelle reactie en perfecte oplossing!

(ik hoop dat ik hiermee niks doe of zeg wat tegen de regels is...)

45

Ook mijn favoriete hebshop heeft het probleem netjes opgelost. Ik kan de emmer komen ruilen, ookal is hij al aangebroken. Super dus! (Ik had ook batchnummer L055255 van 7-10-2009)

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

46

Nog even een aanvulling.
Deze mail heb ik vandaag ontvangen van Bakels.dus als jullie met hele of halve emmers zitten terug sturen wordt vergoed.

Heel vervelend dat u problemen heeft gehad met onze Pettinice.
Het betreft inderdaad een batch die te slap is en slecht te verwerken.
Uit uw email heb ik begrepen dat u al een vervangen emmer heeft ontvangen via uw leverancier.
Wij kunnen u melden dat ons zusterbedrijf in Zweden zijn eindcontrole heeft aangepast, zodat wij
u in de toekomst niet meer zulke slappe Pettinice zullen leveren.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

groetjes van Ann

47

Zijn er nog meer personen die ook last hebben met de 1kg verpakkingen???

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

48

nikki69 schreef:

Zijn er nog meer personen die ook last hebben met de 1kg verpakkingen???

Misschien ook geproduceerd op 07-10-09?

49

kijk jou batch nummer en de datum.. mssn is de ook al van 7-10-09 en et daarom zo is.. ik heb hier een paar kilo verpakkingen extra white liggen (van et hebshop) en vind ze altijd anders werken als de emmers.

50

Beste allemaal,

Zoals mijn inlognaam al zegt: ik werk bij Bakels Senior N.V. (de veroorzaker van dit forum).
Even voor de duidelijkheid: Er zijn inderdaad een paar batches Pettinice (icing) die niet goed zijn.
Het gaat om batchnummers die beginnen met L05524x, L05525x en L05526x

Mocht je problemen hebben met een batch die begint met bovenstaand nummer, neem dan alsjeblieft contact op met je leverancier.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Bakels Senior N.V.