1

Onderwerp: Recept royal icing.

Ik ben van plan binnenkort royal icing te maken en nou heb ik dat recept hier aan de rechterkant, maar ik vroeg me af hoeveel icing je dan krijgt? Ik moet eigenlijk alleen maar 3 letters en 2 getallen te spuiten en misschien een leuk lijntje om een 20 cm ronde taart. Ik zou het zonde vinden om straks een heleboel icing de prullenbak in te moeten gooien. Dus hoeveel is die icing ongeveer? En als het teveel is hoeveel zou ik dan ongeveer moeten gebruiken per ingredient?
O ja, kan ik ook citroensap gebruiken om het een wat minder zoet smaakje te geven?

2

Re: Recept royal icing.

Tja, icing kun je wel lang bewaren hoor in de koelkast, maar het probleem is dat hoe minder je maakt, hoe moeilijker het goed op te mixen is (vind ik dan). Ik zou dus (ook al heb je maar weinig nodig) toch ruim gaan zitten in je hoeveelheden. Weggooien blijft zonde, maar het blijft alleen wat suiker en eiwit moet je maar denken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Je kunt het heel goed invriezen.Eventueel in kleine portie

Carpe Diem !

4

Ik maak wel gewoon de hoeveelheden icing die in het recept staan. Alles wat ik na die tijd dan over hou doe ik in een ijsblokjesbakje. Zo kan ik voor een volgende keer net zo veel blokjes er uit halen als ik denk nodig te hebben.
Misschien heb je iets aan deze tip?

knuffies Karin

5

nou IK vind die laatste tip geweldig!!!

6

of je spuit vlinders van de rest van je icing, of dropflowers o.i.d.

Alles goed???? nee 3 fout