Onderwerp: vierkant bakblik, hoeveel mix voor biscuit
Wie weet hoeveel mix voor biscuit en hoeveel eieren ik moet gebruiken voor een vierkant bakblik, maat 24 x 24 cm?
Alvast hartelijk dank voor je reactie!
Pien
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vierkant bakblik, hoeveel mix voor biscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie weet hoeveel mix voor biscuit en hoeveel eieren ik moet gebruiken voor een vierkant bakblik, maat 24 x 24 cm?
Alvast hartelijk dank voor je reactie!
Pien
Hiernaast in de tabellen vind je dat.
Oh...... niet goed gekeken, bedankt!
Voor de vierkante vormen zou ik trouwens wel met 1.1 of 1.2x vermenigvuldigen.
Ga ik nog een keertje aanpassen....
er is een makkelijke rekensom om dat uit te rekenen voor elke maat. namelijk per 500 ml inhoud reken je 1 ei, 65gram mix en 6,5 gram (= altijd 10% van de oeveelheid mix)water. inhoud kun je meten door te kijken hoveel gram of liter water je kwijt kunt in de vorm. heb je een bakrand. dan kun je er niets in mikken (loopt er uit namelijk ) en moet je anders rekenen. in jouw geval 24 cm x 24 cm x hoogte (ik doe meestal 6 a 7 cm) van de vorm. dus bijvoorbeeld 24x24x6 =3456 dit rond ik dan af naar 3500 ml dus dan zou ik dat is 7x 500 dus 7 eieren en 455 gram mix en 45,5 ml water. zo, nu kun je het voortaan zelf uitrekenen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vierkant bakblik, hoeveel mix voor biscuit