1

Onderwerp: Hard/taai puntje in het midden van biscuit

Ik heb al 2x meegemaakt dat er precies in het midden van mijn biscuit een taai puntje/bolletje zit.

Tijdens het afkoelen zakte het midden v/d bovenkant in.

Dus draaide ik het om en even later was dan de nieuwe bovenkant dan weer een beetje ingezakt en de onderkant dan gewoon weer plat (alsof het aan het schuiven was van binnen).

Maar nadat ik de volgende dag het biscuit heb doorgesneden, zag ik dat het gewoon helemaal goed was, behalve dan dat puntje in het midden.

Weet iemand hoe dit komt en natuurlijk hoe het voorkomen kan worden ?

Alvast bedankt.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

2

Re: Hard/taai puntje in het midden van biscuit

ik gok dat het niet helemaal gaar is geweest. Dus volgende keer iets langer in de oven.

Is je biscuit erg groot? Zet dan een bloemnagel in het midden van je vorm. Dan wordt het ook makkelijker gaar in het midden.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Of het beslag vanuit het midden een beetje naar de zijkant duwen zodat je een kuiltje krijgt!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Het was een ronde vorm van 20 cm en voor de rest was het echt goed gaar.

Misschien komt het wel doordat ik als eerst in het midden prik en misschien duw ik daardoor een stukje vochtig bovenkant het biscuit in; dat is het echt het enige wat ik nu kan bedenken.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

Ik heb dat ook wel eens. En dan altijd op de plekjes waar ik in prik om de gaarheid te checken. Bij het doorsnijden haal ik het bolletje er dan gewoon tussen uit.