1

Onderwerp: probleem bij vooruit werken puzzelplaatje

Soms ben ik in een fanatieke bui en denk, ik zal eens alvast het puzzelplaatje maken, dan ligt dat klaar en heb ik de taart (enkele dagen later) snel klaar.

Het probleem is nu al een paar keer, dat het plaatje dan net niet helemaal de goede vorm heeft en breekt, het is bijvoorbeeld net te recht / net niet recht genoeg.
Of bij een teletubbie die ik op een bolvorm moest leggen, breekt de nek en de beentjes een klein beetje. Net genoeg dat het er in mijn ogen niet meer uitziet.
Ga je het oplappen, dan blijf je dat ook zien. Vooral bij fondant.

Hebben jullie dat ook? Wat doe je eraan?

If live gives you lemons, make lemonade!

2

Re: probleem bij vooruit werken puzzelplaatje

Ik puzzel niet vaak, maar als ik het doe, dat gaat ie de vriezer in en haal 'm er pas weer uit net voordat ik 'm op de taart leg. Hij is zo heel gemakkelijk in zijn geheel op de taart te leggen en tijdens het ontdooien kun je er nog iets in buigen.
Zou dit zeker aanraden bij fondant, want uitgehard fondant op een taart lijkt me niet zo lekker.

Groet, Jolanda

3

Net zoals Jolanda gaan mijn puzzels ook altijd de vriezer in. zodra hij dan op de taart moet is hij mooi stevig en kan ik ook altijd nog een beetje schuiven.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Hier idem als de dames boven. Eerst in de vriezer en dan op de taart werkt uitstekend!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

Goeie tip! Dat ga ik volgende keer proberen!

If live gives you lemons, make lemonade!

6

ik pak hem in huishoudfolie en dan net voor ie op de taart gaat ff in de vriezer.