1

Onderwerp: ideeen gevraagd rouwtaart

Ja zonder T. ;)

Volgende week is het 2 jaar geleden dat wij ons dochtertje verloren hebben tijdens de zwangerschap.

We willen er elk jaar toch iets aan doen.
Dit jaar wil ik een taart maken.
Mijn man heeft t idee van blauwe lucht met wolken en ik heb juist iets wits in gedachten. Meer als een sneeuwster.

Wie heeft er ideeen?
En eigenlijk ook voor de vulling.
Ik wil iets sereens maken. Het mooiste ooit. Eenvoudig.

Ze heet Sanne.

2

Re: ideeen gevraagd rouwtaart

Wat een mooie naam en ik kan me voorstellen dat je toch stil wil staan bij deze dag!

Ik vind het altijd mooi als het een strakke taart is waarbij je niet veel deco nodig hebt....

Sterkte tijdens deze dag!

geniet van de mooie én lekkere dingen!!!
www.lieftaartje.nl

3

Allereerst heel veel sterkte deze dag toegewenst, want dat zal best emotioneel zijn, en een mooie strakke taart met haar naam erop.. Sanne misschien met parelmoer, zodat de straaltjes die van de taart komen voor jullie zijn... En een supernaam SANNE, (is mijn meisjesnaam) en ik weet zeker dat ze op haar wolkje bij jullie zal zijn.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

hoi
ja moeilijk zijn die dagen als je weer stil sta bij de stref dag
jammer genoeg weet ik er alles van
maar ik zou denk als ik jou berichtje lees een mooie taart maken
met een wolk effect en daar een mooie vlinder er op
heel veel sterkte gewensd
het blijft zo gemis

groetjes
dorinda

5 Laatst bewerkt door Almie (24-11-2009 19:05)

Wat mooi dat jullie er bij stil willen staan! Super veel sterkte!

Vlinders en bloemetjes. In wit (net als de taart), maar dan met glitters/glanspoeder de decoratie wat aanzetten.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

En wat voor vulling? Ook ideetjes?
Geen gele room, zeker geen chocola, liever geen jam...

Ik zou ook voor een vlindertje of een sterretje gaan. Qua vulling weet ik het niet. Iets wat je zelf erg lekker vindt....

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

Voor de vulling zou ik kiezen voor een laag citroenbavarois en een laag lemon curd.

Voor de taart lijkt me heeeel lichtblauw met wit ook erg mooi.

Sterkte, en ik hoop dat het wat moois wordt!

If live gives you lemons, make lemonade!

9

Persoonlijk vind ik een ster altijd een heel mooi symbool voor iemand die altijd bij je blijft, waar je ook gaat. Parelmoer/glans staat daar mooi bij, lijkt me.
Beetje ijsblauw met witte parelmoer decoratie?
Ik kan me zo voorstellen dat je geen "zware" vulling wil, de reden van de taart is al zwaar genoeg. Een luchtige bavarois zoals Ans al schrijft, lijkt me een goede optie, misschien met een iets lichtere smaak dan lemon curd, of een heel dun laag je op een dun laagje botercreme?

In ieder geval een hele bijzondere dag gewenst!

*mijn leven is een geordende chaos*

10

Almie schreef:

Vlinders en bloemetjes. In wit (net als de taart), maar dan met glitters/glanspoeder de decoratie wat aanzetten.

dat vind ik een mooi idee :Y
ik mag volgende maand voor dezelfde reden een taart voor een familie maken,
die wilde heel graag woezel en pip op de taart,
met vlinders.......
ik wens jullie in ieder geval veel sterkte toe.......

11

Mij lijkt een blauwe taart met wolken met daarop van die ijzerdraadjes met enkele mooie sterretjes en 1 sterretje net iets groter erg mooi of een donkerblauwe taart met gouden sterren. Beetje het idee van de oud en nieuw taart uit de Mjam maar dan zonder de klok uiteraard. Of anders iets van een klein engeltje op een wolkje.

In ieder geval heel veel sterkte. Het blijft moeilijk he?
Vind Sanne wel een hele mooie naam.

Groetjes Marlies

12

Ik heb ook een rouwtaartje moeten maken voor een jongetje dat 2 had geworden. Ik heb toen een donkerblauw/paarse taart gemaakt met witte vlinders en een sterretje bij zijn naam

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

13

Voor de eerste engeltjesdag van onze zoon Kieran:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBTJQXVP.jpg

Uiteindelijk voelde het voor ons toch niet goed taart te eten op zin geboortedag. Dit is dus de enige die ik voor hem heb gemaakt. Volgend jaar is het 4 jaar geleden dat we hem hebben moeten laten gaan, misschien dat ik het dan weer eens probeer.

Veel sterkte volgende week.

14

Dankje Petr@, wat een bijzondere taart.
4 jaar.. Verandert er iets mettertijd? Nee, he, ik denk nu van niet. Eerder hoopte ik van wel.
Wat lief dat je me Kyran zn taart wilde laten zien. Heel bijzonder.

15

een idee heb ik niet, maar ik wil je graag wel heel veel sterkte wensen! Ik denk dat er elke keer op zo'n dag heel veel terugkomt!

16

Heel veel sterkte.

Ik vind dit een heel mooi taartje, het is bijna een jaar geleden gepost, maar ik kon hem me nog steeds heel goed herinneren. Zo lief.....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=44771

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

17

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie meisje.

Wat dacht je van een taart met een engeltje? Er staat een hele mooie in het boek van Sue Maggs, 50 feestelijke kindertaarten. Hij lijkt een beetje op deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=2088 
Alleen is hij dan met vleugeltjes afgewerkt i.p.v. die bloemetjes. Het poppetje lijkt er wel op. In het boek is het hele engeltje wit en de ondergrond lichtblauw...

Ik kan er nergens een plaatje van vinden op internet helaas!! Maar als het je wat lijkt, laat het me weten dan stof ik mijn scanner af en mail je de afbeelding!!

18

Heel erg bedankt allemaal.

Ik heb besloten mn zoon van 4 erin te betrekken. Hij heeft het 2 jaar geleden om te beginnen als enige, met mij, meegemaakt in het ziekenhuis.
Hij praat er veel over en de laatste tijd neemt het helemaal een vaart.
Ik denk dat hij het ook aanvoelt dat het "de tijd" is, maar zelf praat ik er ook meer over.
Hij had een griepje en mocht vandaag nog een extra dagje thuis blijven (morgen sinterklaas op school en wil ik niet dat ie ziek is) en staat nu zn zelf gekozen decoraties op een witte taart te plakken.
Het is maar een klein bol-taartje, want we zijn met zn 4en en onze Rosa eet geen taart.
Misschien dat ik vanavond, als we de ballon opgelaten hebben en de kinderen naar bed zijn, de buren vraag of ze zin hebben om te helpen taart op te eten.

De vulling is witte chocola en champagne. Ik vind dat zo'n feestelijke combi. Het is ook wit en ik wil zoveel mogelijk wit. Met iets gekleurde accenten, omdat Giulian dat heeft uitgekozen.
Ik probeer een witte lelie te boetseren en een witte vlinder.
Sanne is van Susanne en dat betekent lelie.

19

Lieve Minni,
Woorden schieten wel een beetje tekort, maar ik wilde je vandaag op deze dag heel veel sterkte toe wensen. Ik vind het een erg mooi idee om een ballon op te laten!
Sterkte, knuffel Robine

20

Heel veel sterkte vandaag meid..

21

Ook hier nog even meis....Sterkte! Er worden heel veel kaarsjes gebrand in herinnering aan Sanne vandaag, dat weet ik zeker!
Kus!

Wij zijn ook op hyves te vinden! http://marsefijn.hyves.nl/

22

Word hier even stil van. Heb tussen mijn twee dochtertjes in een zoontje moeten laten gaan. Hij zou op Kerstmis 3 geworden zijn en het gemis blijft knagen... Vind het prachtig dat je met een taartje een hommage aan Sanne kan opdragen. Je brengt me op een idee...

Knuffel,
Heidi

23

Beetje laat,maar evengoed sterkte.. ik hoop dat het toch een soort mooie dag is geweest..

24

heel veel sterkte wat een prachtig idee om een taart te maken voor Sanne.
ik ben benieuwd hoe die geworden is.

Groetjes Bianca.

25

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125661069

Hier heb ik foto's geplaatst.