1

Onderwerp: hoe doen jullie dat?

Ik maak me een voorstelling van jullie "profs" dat jullie een bak vol met marsepein/fondant hebben met allerlei kleurtjes enzo. Jullie maken zoveel kleuren per taart, of kleuren jullie per week/taart?

En wat hebben jullie dan allemaal in die bewaardoos ;);) qua vulling? Standaard botercreme in huis?

Ik heb hier zoveel leesvoer, maar ik merk ook dat veel smaken verschillen, dus dat het ook (vaak) een kwestie van proeven is. En dan lees je dan hier wel weer heel veel tips!

Superforum :D:D

Hele fijne avond trouwens!!

Groetjes, Linda

Groetjes, Linda

2

Re: hoe doen jullie dat?

Heb heeeeel veel resten gekleurde fondant. Ik meng zelf, maar koop ook heel vaak voorgekleurde. En idd...hier ligt altijd wel een pak botercreme mix in huis en de koelkast staat vol met allerlei jams (voor het geval dat). Slagroom moet je toch vers halen, dus haal ik om de 2 weken.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

hoi linda,
toen ik net begon heb ik zo'n starterspakket van fondant gekocht bij de webshop met geel, rood, groen, blauw en wit. Daarna ben ik zo af en toe eens wat kleurstoffen gaan kopen. Iedere keer als ik een taart maak, hou ik wel restjes over, dus die doos zit nu aardig vol... eens in de zoveel tijd maak ik de restjes op door verschillende kleuren bij elkaar te gebruiken enzo..

botercreme mix heb ik ook in huis, poedersuiker en roomboter ook altijd! jammetjes enzo heb je zo bij elkaar en wat het hier goed doet is kant-en-klare chocolademousse in de taart...

heel veel succes!

bij vragen, gewoon stellen :D

groetjes, yvonne

4

Hm... dit gaat toch echt wel over het decoreren van taarten, dus hoort-ie niet in Babbel.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Als je fondant en marsepein gaat kleuren, hoelang kan je het dan bewaren? En is het in een plastic zakjes/schaaltje afgesloten voloende dan?

Ik denk dat ik ook maar eens voorgekleurd ga bestellen! Er gaat heel wat tijd inzitten om 4 kleuren "ff" te maken...

Ik vind het wel handig om te lezen hoe jullie dat doen, voorwerk is toch heel handig!

Groetjes, Linda

Groetjes, Linda

6

ik heb 't dus in een boterhammenzakje zitten wat goed dicht zit, en dat weer in zo'n plastic doorzichtig doos die je goed af kan sluiten. het belangrijkste is dat je het luchtdicht bewaard, want dan blijft het het langste goed.

hoe lang je het precies kan bewaren weet ik dan ook weer niet...

groetjes, yvonne