1

Onderwerp: Welke taartvulling niet zo machtig?

Ik ben ook aangestoken door het taartenvirus, ben nog een beginner en heb tot nu toe twee taarten gemaakt. Ze waren goed gelukt en zagen er best al mooi uit.
Een verjaardagstaart, biscuit gevuld met jam, botercreme en banketbakkersroom en voor vanavond een zwarte pieten taart gevuld met Merenque botercreme en mona pudding appeltaart. Beide versiert met rolfondant.
Ze smaken lekker, maar zijn wel super machtig. Ik houd de snij richtlijnen aan, dus het zijn normale stukken.

Iedereen vind het wel lekker voor een keer, maar niet te vaak. Nu moet je taart natuurlijk ook niet iedere dag eten. Maar ik vind de hobby zo leuk dat ik  zeker nog wel vaker een taart wil maken.

Hoe krijg ik een taart die niet zo machtig is? Door geen botercreme meer te gebruiken, maar opgeklopte slagroom?
Wat is een lichtere luchtige vulling?

2

Re: Welke taartvulling niet zo machtig?

Ik vind zelf de Mona pudding citroenkwarktaart lekker luchtig tussen een taart. Niet te machtig en lekker fris.

3

Re: Welke taartvulling niet zo machtig?

Machtig is wat je ervaart als iets zoet en vet is. De 1 vindt iets sneller machtig dan de ander, en voor sommigen kan het niet machtig genoeg. Maar botercreme en chocoladevullingen vinden veel mensen machtig. Een goede tegenhanger van het zoete en vette is een wat zurige vulling. Bijvoorbeeld iets met citroen of limoen, zoals kiwi al zegt, of fruit (vers of uit blik) zoals kersenvlaaivulling of ananas, of iets met kwark. Een laagje lemon curd of lichtzure jam zoals viervruchten is ook vaak erg lekker om in je taart te verwerken. Verder is marsepein behoorlijk vet, dus ook dat is machtig eten. Zo dun mogelijk op de taart aanbrengen helpt.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!