1

Onderwerp: deeghaak of klopper?

Goedemorgen,

Ik wil gevulde speculaas gaan maken en dit deed ik altijd met de hand. Nu heb ik deze week een kenny gekocht en deze wil ik uiteraard gebruiken. Maar welke moet ik nu gebruiken de klopper of de haak?

alvast bedankt.

groetjes Anja

2

Re: deeghaak of klopper?

Meestal word de haak gebruikt bij het maken van deeg en de klopper is voor dunnere sauzen of slagroom e.d.

Groetjes Mimi

3

Koekdeeg als speculaas zou ik met de K-klopper/vlinder doen, niet met de haak. De haak is meer voor gistdeeg als bv voor brood :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ik zou het wel met de haak doen :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Ik zou het wel met de haak doen :think:

Echt waar? Maar speculaas is toch net zulk soort deeg als de koekjes van Peggy Porschen? Die doe ik altijd met die platte klopper ( niet de bal/garde), net als in het boek :think:
Anyway, volgens mij, zolang je maar niet de garde gebruikt :+, komt het altijd wel goed :Y :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Voor koekjesdeeg begin ik met de platte klopper en maak ik het af met de deeghaak... ik wist niet eens dat PP het anders doet :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Dank jullie wel! ik heb de klopper gebruikt en dat ging geweldig. :-)
Ben nu nog blijer met mijn mooie machine !

Fijne Sinterklaas

8

heb gisteren voor verjaardag een aldi keukenmachine km700.09 gekregen van de kids. Wat is eigenlijk het verschil tussen klopper en garde? Voor wat kan ik ze gebruiken. Heb gisteren beide uitgeprobeerd voor slagroom maar geen van beide kregen de slagroom geklopt . Heb de handmixer genomen en had na 2min.slagroom dus aan de room lag het niet. duurt het langer met het machine of doe ik iets fout?
Wat is het verschil tussen beide .

9

misschien te weinig slagroom in de kom?
dan kan de garde er niet goed bij
garde voor dunne dingen (slagroom etc)
klopper voor botercreme oid
en de deeghaak voor brooddeeg

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

10

Thanks, nu kan ik het zo een beetje onderverdelen. Maar zo als de meeste zaken zal het wel zijn"oefening baart kunst" h