1

Onderwerp: Bloemen vraag

Ik was een verlanglijstje aan t maken voor de kerstman..
Nu wil ik eigelijk graag wat hebben om mooie suikerbloemen te gaan maken..
Wat is nou het perfecte setje voor een beginner?

Zelf vond ik deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2102

Of deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=188

Werken jullie met deze setjes of weten jullie wat ik het beste kan pakken?

2

Re: Bloemen vraag

hoi joyce ik heb zelf de onderste gekregen laats maar nog niks mee gedaan ik heb wel de pme 2 gedaan dat is bloemen maken heb wel andere bloemen uitstekers en rozen kun je ook goed uit de hand maken ik heb verschillende bloemen op mijn hyves staan kijk maar als je wil wil je wel verder helpen met bloemen als je dat wil mijn hyves adres is  lies520.hyves.nl ik hoor het wel

3

Ik heb het setje van Wilton en het leuke ervan vind ik dat je een deel van de uitstekers gewoon ook als uitstekers kunt gebruiken. En er zit boekje bij waar duidelijk stap voor stap in staat hoe je diverse bloemen kunt maken.

4

Niemand anders ervaring met deze setjes??

5

Heb geen van beide dus kan je hier niet helpen!!! Sorry.... ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

6

Ik heb beide (de van JEM als cadeau).. ik vind de van wilton veel leuker.. De boek is heel duidelijk.. fotos zijn mooi ook nog.. + er komt ook een beetje gereedschap bij... oh en de zijn makkelijk met uitsteken ;) en je heb geen onzin uitstekers erbij.  De JEM blijft een sort van reserve set voor mij.

7

nicole th schreef:

Wat gebruik jij dan? alles losse uitstekers??

8

Joyce84 schreef:
nicole th schreef:

Yep, zoals deze:  FMM 5 petal Rose cutter 75mm
           en deze:PME Rose Flower/Petal cutter set/4
           en nog andere maar die kan ik zo dadelijk niet vinden in de webshop!!! ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

9

nicole th schreef:
Joyce84 schreef:
nicole th schreef:

Yep, zoals deze:  FMM 5 petal Rose cutter 75mm
           en deze:PME Rose Flower/Petal cutter set/4
           en nog andere maar die kan ik zo dadelijk niet vinden in de webshop!!! ;)

Dus ik moet maar snel een afspraak met je maken om te workshoppen dat ik het met eigen ogen kan zien ;)

10

Wat me handiger lijkt van de Wilton set is dat de uitstekers open zijn aan de bovenkant. Dan krijg je altijd je paste eruit evt door van de bovenkant met een tooltje te duwen. Geen idee of dat bij de JEM set minder goed werkt hoor, maar als dan je paste blijft plakken heb je misschien dezelfde problemen als bij een tappit wel eens het geval is. Maargoed, ik heb ook de losse uitstekers van PME, want ook ik heb de PME cursus gedaan...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11

Hoi hoi

Zit zo'n beetje met hetzelfde dilemma :)
Wil graag voor mijn oma een mooie taart maken met eetbare bloemen ;)
ze zit in een verzorgingshuis met demente bejaarden en ik geloof dat ze daar nog wel eens de neiging hebben om van de bloemen te snoepen, dus leek het me wel een leuk idee om ze bloemen te geven, waarbij dat geen probleem is ;).
Dus wou ik een mooie taart maken vol met bloemen, maar ja dan moet ik er wel bij zeggen dat ik pas 3 taarten heb gemaakt en nog niet echt veel ervaring heb hihi dus wat is dan het handigste??
Ook ben ik benieuwd Joyce84 voor welke set ben jij gegaan en bevalt die ??

* Liefs Mareille *

12

Ik heb geen van deze sets gekocht...
Ondertussen wel al verschillende losse stekers gekocht..
En een workshopje rozen gedaan.. iets duurdere optie als bovenstaande set, maar wel veel leerzamer als een set kopen denk ik