1

Onderwerp: cakeballetjes?

Hallo iedereen,

Ik wil vandaag de cakeballetjes maken, die met chocolade omhuld zijn, maar dan lollies van maken. Weet iemand misschien of ik dit ook kan doen met sateprikkers, dit zijn de enige die ik nu in huis heb. Iemand misschien een leuk idee voor het mooi presenteren? Groetjess

2

Re: cakeballetjes?

Hoi,

Ik weet niet of het goed gaat met sateprikkers omdat die nogal dun zijn, maar je kan het proberen. Tip voor je de sateprikker in het balletje steekt, eerst even in wat gesmolten chocola dopen dan blijven ze beter zitten. Even laten uitharden en je kunt ze mooi versieren.
Kijk maar even in mijn album voor wat ideetjes misschien

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

1: hoe stoer, k heb er nog niet van gehoord! hoe maak je het>
2: misschien als een bos bloemen? of kerstballen op een platte kerstboom

Dankjewel voor je reactie.  Ik heb het even met sateprikkers geprobeerd gisteren, heb er helaas geen foto van kunnen maken! Ik had 27 balletjes gedraaid, waarvan er 15 overbleven door het uit elkaar vallen zeg maar. Dus denk dat ik de volgende keer gewoon stevige stokjes moet hebben, weet iemand waar ik die kan kopen, behalve via de webshop?

At yvonne:
Als je biscuit/cake over hebt dan kun je daar botercreme of chocoladepasta iets naar wens in ieder geval, dus wat je lekker vind, en klein beetje melk, toevoegen zodat het plakkerig wordt, daar kun je dan balletjes van draaien. Daarna moet je die door de gesmolten chocolade halen en kun je ze gauw versieren, dan drogen ze op. Je kunt ook gewoon een cake uit de winkel kopen geloof ik. Hier even een link waar je een kijkje kunt nemen:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 49&p=1

Groetjes!

5

Mijnwondertje. schreef:

Dankjewel voor je reactie.  Ik heb het even met sateprikkers geprobeerd gisteren, heb er helaas geen foto van kunnen maken! Ik had 27 balletjes gedraaid, waarvan er 15 overbleven door het uit elkaar vallen zeg maar. Dus denk dat ik de volgende keer gewoon stevige stokjes moet hebben, weet iemand waar ik die kan kopen, behalve via de webshop?

Je zou ook maiskolfprikkers (wel even het scherpe puntje eraf halen of van die houten roerstaafjes kunnen gebruiken.
Ze zijn beide te koop bij de Sligro (maar misschien ook wel makro of andere groothandel)

Ik maak de cakeballetjes, steek dan het stokje erin en en dan in de vriezer. Wanneer ze bevroren zijn, dan doop ik ze in cholade, dan valt het niet zo uit elkaar.
Mochten ze nou nog veel brokkelen, dan wat meer botercr

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

Oh ja! Dankjewel, alleen ik kom zo weinig bij de makro, hebben ze die misschien ook gewoon bij de supermakt. Dat van in de vriezer dat is wel een hele goede tip inderdaad, dat ga ik de volgende keer gewoon doen! Bedankt!

Wat ik me ook afvroeg is of iemand weet waar je deze papiertjes kan kopen om de lollies in te pakken?

http://www.lilsweets.com/CakePopPlanter.jpg

8 Laatst bewerkt door ssabinee (04-12-2009 15:25)

Voor de zakjes:
Je zou daarvoor even op Kimya kunnen kijken. Ik heb daar onlangs heldere pp zakjes vandaan gehaald.

Voor de roerstaafjes en/of maiskolfprikkers:
Misschien dat ze ze wel hebben in supermarkt, dat weet ik niet.
Wellicht bij Action of toko of Xenos?

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

Ik heb laatst bij "van Cranenbroek" prikkers gekocht. Van die prikkers die de slager ook gebruikt voor sate e.d. Deze zijn een stuk dikker dan de normale. Kosten een euro voor 50 stuks

10

Ik heb brownie balls gemaakt (voor foto zie de nieuwsbrief van de webshop) en die op de prikkers laten staan en in een vaas gezet. Ik heb deze mega sateprikker bij de Xenos gekocht. Ook bijzonder handig voor de BBQ (voor volgend seizoen dan)