1

Onderwerp: eieren met/zonder schil wegen

Voor de biscuitmix gebruik ik 5 M eieren, Dit is ongeveer 270 gram. Nou las ik laatst op het forum (weet niet meer waar) dat het gewicht van de eieren ZONDER schil moet worden gewogen. Wel lastig, want als het gewicht niet klopt zit je met eieren zonder schil. Misschien geef ik zelf het antwoord al :O, maar ik wil toch weten wat jullie ervan vinden

2

Re: eieren met/zonder schil wegen

Je moet de eieren inderdaad zonder de schil wegen, dat bak je tenslotte niet mee.

3

Dan is dus 270 gram met schil, ongeveer 260 gram zonder schil, denk ik.... Het is dus beter om meer aan gewicht te hebben wanneer je de eieren met schil weegt.

4

weeg eerst eens 1 ei, dan weet je ong wat een ei weegt, dan kun je ook inschatten hoeveel eieren je nodig hebt
dat sla je er in ieder geval niet meer dan 1 te veel kapot

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

5

Een medium ei weegt ongeveer 50 gram zonder schil...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Een maat M weegt gemiddeld 50 gram ;) Ik heb een testje uitgevoerd net voor mij verjaardag.. M eieren van Jumbo, Super de Boer en AH gekocht..  Allemaal de huismerk niet de euroshoper oid.  Van alle merken 5 gewogen..  Jumbo kwam eruit op gemiddeld 45.8 gram,  Super de boer gemiddeld 53.2 gram,  AH gemiddeld 55.1 gram... De zwaarste ei kwam van AH de was 63.7 gram.. De kleinste was van super de boer 41.3 grams.  Ik heb veels te veel vrije tijd als de kids slaap hahahahaha. 

Nu weeg ik eieren altijd.. soms heb ik maar 4 voor een recept van 5 eieren en soms moet ik een extra erbij gooien.  Duurt maar een minuutje langer om te doen.

7

Wat een verschil in maten. Ik heb eieren van de AH. Maar ik denk dat de mix-tijd en oventemperatuur en zo misschien wel belangrijker zijn dan een ei. In ieder gaval bedank :thumb: In een recept staat niet dat de eieren zonder schil gewogen moeten worden. Maar ja, biscuitmix doe je tenslotte ook niet met verpakking in de kom :lol:

8

Ik gebruik altijd de M eieren van AH, afhankelijk van wat ik nodig heb weeg ik ze soms. Meestal zijn ze zo rond de 51 gram. 55 gram zoals Canadesje noemt, heb ik nog nooit gehad bij M eieren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties