1

Onderwerp: Cupcake bekleden

Kan echt niet het antwoord vinden dat ik zoek..heb al gezocht, maar de antwoorden zijn allemaal niet wat ik wil weten..

Dus vandaar maar even zelf posten..

Ik zie heel vaak van die prachtige cupcakes die precies mooi bedekt zijn met fondant/marsepein. Nu weet ik dat je dat moet doen met ronde uitstekers, maar mijn cupcakes zijn toch altijd een beetje bol bovenop en nooit echt plat..
Hoe doen jullie dat dan? Snij je er een bovenstukje af zodat hij mooi plat wordt, of gaat de fondant toch over de bolling??
Kan dat namelijk niet echt opmaken uit de foto's...

Hoop dat jullie me antwoord kunnen geven! (Vast wel :D)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Cupcake bekleden

Zodra ze uit de oven komen, zet ik er even iets zwaars op zodat ze mooi plat worden. Hoeft maar een paar minuutjes...

Groetjes, Natasja

3

Idd... grote zware broodplank, snijplank of iets anders wat schoon, plat en zwaar is op de cc's die net uit de oven komen (wel in een muffinpan bakken anders zijn ze plat :lol:), 10 minuutjes, dan eraf halen en je hebt platte cc's!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Aha...geweldig zeg! En zo simpel!
Dat ik daar niet op ben gekomen...
Ach ja, soms heb je even hulp nodig :).
Bedankt meiden!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

En anders gewoon er een stukje vanaf snijden!!!!

6

Tijdens het bakken een stuk bakpapier erop leggen
Worden ze ook niet zo bol

7

Mijn cc's bak ik altijd volgens het recept van deze site (de cc's van Nigella Lawson). In een bakblik met een papieren vormpje erin. De cc's komen er altijd (afkloppen!) plat aan de bovenkant uit. Ze komen wel nog maar net tot de rand van het papieren vormpje, maar omdat hier toch nog bc en marsepein overheen gaat komt dit juist mooi uit ;)