1

Onderwerp: Ik weet het echt niet

Hallo allemaal,

ik ben van plan om morgen voor het eerst een taart te maken met chocobiscuit en 'm dan te overgieten met chocoladeganache.

Maarrrr kan ik 'm daarna dan nog decoreren met marsepein of is dit wel een heel belachelijke combinatie?? En hoe plak je de marsepein erop?
Ehhenn kan je zo'n taart ook gewoon invriezen?

Ik hoop dat ik tips van jullie krijg.

Alvast bedankt, Angelique

2

Re: Ik weet het echt niet

Vind het een belachelijke combinatie hoor. Weet alleen niet of je chocolade ganache kan invriezen, lijkt me dat het misschien wit uitslaat ofzo...maar dat weet ik echt niet.

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

3

Ja hoor, je kan er nog prima marsepein op doen. Ganache is van zichzelf ook wat plakkerig, dus het is erop plakken en niet meer aankomen.
Alles kan met goed resultaat ingevroren worden tot het tegendeel bewezen is :+ Ik heb geen idee of het met ganache ook kan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

in heel sommige gave taartboeken die ik hier heb staan, doen ze afsmeren met ganache en daarna dus de fondant. Dus ja, je kunt zeker marsepein erop plakken!!!
over dat invriezen weet ik niets helaas ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Vlinder1984 schreef:

Vind het een belachelijke combinatie hoor. Weet alleen niet of je chocolade ganache kan invriezen, lijkt me dat het misschien wit uitslaat ofzo...maar dat weet ik echt niet.

Nou dat is nou ook niet zo vriendelijk ...om meteen te zeggen dat het EEN belachelijke combinatie is ...;-) :lol: :lol: :lol:

6

Ik heb pas een ganache taart ingevroren en dat ging prima.

Groetjes Gerlinde

Ik geloof dat in het boek van Planet Cake staat dat zij afsmeren met ganache, dit glad strijken en daarna nog de gehele taart bekleden met fondant/marsepein, ziet er echt superstrak uit ;)

'I love it when a cake comes together'

8

Volgens mij kun je marsepein niet invriezen en fondant wel.

Huh Je kan zowel marsepein als fondant invriezen hoor.

Esther68 schreef:

Volgens mij kun je marsepein niet invriezen en fondant wel.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

10

Vlinder1984 schreef:

Bedoel je niet dat je het 'geen' belachelijke combinatie vind, Suzanne?

Je ziet ook geregeld ganache-taarten voorbij komen met marsepeinen biggetjes erop, die ik heb ik zelf ook een keer gemaakt, leuk joh! En chocola met marsepein is harstikke lekker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11 Laatst bewerkt door Vlinder1984 (04-12-2009 08:49)

Edit...ik bedoelde geen....:O stomme tikfout :o:O:O excuses hahaha! Vond het juist een leuke combi en gebruikte geen belachelijke omdat de topicstartster vroeg of het belachelijk was, dusssss een lettertje vergeten en je wekt meteen een verkeerde indruk :) Ik ben wel nog steeds benieuwd of je ganache kan invriezen :)

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."

12

Ik vries ganache wel in, niet voor een klant maar wel voor mezelf als ik wat overheb en dat overleeft het prima hoor.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

13

Maar vries je et in in een bakje of op een taart?  want je zei als je wat over heb.

14

En dan is er nog het verschil tussen de gegoten ganache (die denk ik uit wit uit zal slaan misschien) of de opgeklopte ganache, die over de taart is gesmeert. :P

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

15

Ik doe alles, zowel in de taart als op de taart, als in een bakje. Maar als ik voor een opdracht een mooi glimmende taart overgoten met ganache zou moeten leveren zou ik hem niet eerst in de vriezer zetten, je hebt wel kwaliteitsverlies van glans. En er kunnen ook wat kleine scheurtjes in komen. Maar verstopt onder de marsepein is volgens mij geen probleem. Maar ik heb bijvoorbeeld ook een sachertorte als bruidstaart en voor als mensen komen proeven heb ik er dan een gemaakt en die in de vriezer gezet en voor het proeven snijd ik dan een stukje af en dat gaat prima.... hij slaat, bij mij althans, niet wit uit (hij staat er dan natuurlijk wel maximaal een maand of 3 in), maar voor een eindopdracht doe ik het dan weer niet, want dan wil ik het beste van het beste.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl