1

Onderwerp: Smaakverschil Rol-fondant tov marsepein

Ik heb hier op het forum al verschillende topics gelezen over de verschillen tussen rol-fondant en marsepein, maar nog niets over smaakverschil.

Om te kijken of we fondant lekker vinden heb ik bij Hema roomfondant stukjes gekocht, maar deze vinden we niet echt lekker. Echter een stuk marsepein zoals deze in deze tijd te koop zijn ook niet en de marsepein op de taart wel. Dus dat zegt nog niet zoveel.
Voordat ik rolfondant ga bestellen in de webshop zou ik graag weten hoe hij smaakt, heb nu marsepein gebruikt bij workshop (volgens mij 1:3). Mochten er mensen zijn in de omgeving breda/tilburg die me willen laten proeven houdt ik me ook aanbevolen. Maar ook geschreven verschillen zijn van harte welkom.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

www.PartyaLot.nl
Taarten, workshops en catering

2

Re: Smaakverschil Rol-fondant tov marsepein

Je kan dat niet vergelijken met het rolfondant of marsepein die je hier in de shop koopt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Weet je wat het 'probleem' is?
Smaken verschillen heel erg, ik persoonlijk vind marsepein echt heerlijk maar fondant absoluut niet.. Ik werk dan ook voor 98% met marsepein.
Dus om de verschillen te omschrijven wordt lastig, dat verschilt erg per persoon.
Wat wel een verschil is tussen marsepein en fondant is dat Marsepein dieper en warmer kleurt dan fondant, omdat fondant wit is..
Verder is het echt een kwestie van smaak, helaas woon je niet bij mij in de buurt, dan had ik je graag een stukje willen laten proeven! :)

ik ken de roomfondant van de hema niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de fondant is die we hier gebruiken.

Daarbij... alleen al onze webshop verkoopt 4 soorten fondant, die ieder weer anders smaken. het is echt een kwestie van ervaring en proeven.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

hihi... ROOMfondant van de Hema vind ik zalig, maar dat is beslist iets anders dan ROLfondant :) Dat zijn van die lekkere borstplaatjes, maar rolfondant lijkt heel erg op marsepein, je zou kunnen zeggen dat het eigenlijk marsepein is zonder amandelen. Overeenkomst: het is allemaal zoet. Ik weet trouwens wel een manier om het te proeven: zelf maken van marshmellows en poedersuiker.

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … lowfondant

En dan nog weet je niet hoe andere fondant smaakt ;) Maar weet je wel hoe je er gemakkelijk aan kunt komen :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Ik hou zelf niet van marsepein, maar op een taart kan ik het wel waarderen. Marshmellowfondant vind ik op een taart het lekkerst...Maar heb ook nog geen andere smaken geprobeerd ;)

De combi marsepein en fondant vind ik ook lekker op een taart.

7

Ik vind het grootste verschil tussen marsepein en fondant, dat fondant gewoon naar een suikerig laagje smaakt en marsepein  naar amandelen en wat 'vetter'
Ik zweer trouwens bij Ballina, die hebben fondant in een chocoladeachtige smaak en vanille, die zijn echt heerlijk en smaken dus nog ergens naar ipv alleen naar suiker. Regalice vind ik naar azijn ruiken en smaken en gebruik ik alleen voor boetseren.

8

Ik vind Regalice fondant [i]echt/i] niet lekker, maar Bakels/ Pettinice... :9 :9 :9 Eet ik zonder pardon de hele rand van m'n taartje van op!! :Y :O Marsepein is ook erg lekker, maar vind ik persoonlijk machtiger dan fondant ( ben ik geloof ik de enige in :think:) Het is dus gewoon een kwestie van alles uitproberen, want zoals al gezegd: smaak is erg persoonlijk :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

regal ice vind ik ook echt vies.
hert lekkerst vind ik marshmellowfondant.
en dat vind ik weer anders smaken dan fondant

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

10

Ik vind PettinIce van Bakels niet lekker :o RegalIce ruikt bij het openen niet lekker, maar vind ik daarna eigenlijk alleen maar gewoon zoet smaken. Maar ik heb inderdaad het liefst MMF (de kant-en-klare graag :+)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik vind de marsmallowfondant hier uit de webshop veruit het lekkerst, ook veel lekkerder dan zelfgemaakte.

Groetjes, Elly