1

Onderwerp: mag metaal in een combimagnetron?

Metaal mag normaal niet in een magnetron.
Nu is mijn vraag, als je alleen de ovenstand aanzet, hete lucht dus, kan het dan wel?
En volgens mij had ik ergens gelezen dat je dan ook de springvorm op een rooster moest plaatsen, zodat de lucht er ook onder kon komen.
Klopt dit, of kan het ook zonder?

Re: mag metaal in een combimagnetron?

ik heb ook een combi en als je net zoals je zegt de ovenfunctie gebruikt kun je metaal e.d. er in zetten ja.

dat rooster geldt volgens mij altijd ja

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Hoi,
Hier ook een combi. alles kan er in asl je het op ovenstand hebt staan, maar over dat rooster he... Ik heb echt een kl*te combimagnetron en ik gebruik dat rooster nooit hoor, dan verbrand mijn kapsel aan 1 kant.  Altijd op de boden en die draait ook nog is. Nooit last van, kapsel komt helemaal perfect uit de oven hoor!

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

4

ik heb ook een cobi en gebruik wel het rooster en er mag geen metaal in op de magnetronfuntie. op alleen de ovenstand kan dat er gewoon in.
ik heb wel 2 hoogte roosters in mijn magnetron (heeft iets meer inhoud als de meeste magnetrons). hen je een lage zou ik het denk ik ook op de bodem zetten.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

5

Zolang je de magnetron niet gebruikt kan je inderdaad altijd gewoon metaal in de combi-oven plaatsen.
Ik ben er overigens achter gekomen dat een metalen schaal ook best in de magnetron kan, zolang het rooster er maar niet in zit. 2 soorten metalen tegelijk schijnt voor de bliksem in je magnetron te zorgen. Weet niet hoe het kan, maar het kan (bij mij...) dus wel.

Groet, Chris
Want een taart is nietzomaareentaart.nl

6

cckarman schreef:

Zolang je de magnetron niet gebruikt kan je inderdaad altijd gewoon metaal in de combi-oven plaatsen.
Ik ben er overigens achter gekomen dat een metalen schaal ook best in de magnetron kan, zolang het rooster er maar niet in zit. 2 soorten metalen tegelijk schijnt voor de bliksem in je magnetron te zorgen. Weet niet hoe het kan, maar het kan (bij mij...) dus wel.

Dat is wel bizonder dan, want bij de meeste kan dat echt niet.
Soms zet ik perongeluk iets erin, met een metalig papiertje, en metaal gaat het fout.
Maar bedankt voor alle antwoorden.
Ik zelf heb een gewone oven, en iemand vroeg me of ze kon bakken in de combi.
Dus wilde ik het even zeker weten, zou vervelend vinden als ik ja zeg, en het gaat dus toch niet.
Bedankt.