1

Onderwerp: Fondant en rolfondant????

Hallo dames,

Ik kon toch echt zweren dat ik dit onderwerp eerder heb gelezen maar momenteel kan ik het eventjes niet vinden.

Ik denk dat ik per ongeluk fondant heb gekocht ipv rolfondant want het fondant is erg vloeibaar. Weet iemand wat ik hiermee kan doen?

groetjes,

Umran

2

Re: Fondant en rolfondant????

Volgens mij gebruiken ze die voor de koekjes.....(randje maken en daar de fondant in laten lopen)

Er zullen vast wel meer ervaren baksters reageren die het je kunnen vertellen. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Koekjes kan :) Maar het wordt vooral gebruikt om (zoals banketbakkers dat doen) gebak af te werken. Het is even proberen omdat het op de juiste temperatuur verwerkt moet worden anders mislukt het geheid :) Je kunt er bijv. cupcakes in dopen (zoals PP doet), geeft een heel mooi effect.

4

mariekedekorte schreef:

Koekjes kan :) Maar het wordt vooral gebruikt om (zoals banketbakkers dat doen) gebak af te werken. Het is even proberen omdat het op de juiste temperatuur verwerkt moet worden anders mislukt het geheid :) Je kunt er bijv. cupcakes in dopen (zoals PP doet), geeft een heel mooi effect.

Hallo dames,

Wat bedoel je eigenlijk met (zoals PP het doet?)... of is dit nu echt een stomme vraag?

Ik vind het een beetje moeilijk, waarom het ik bij normale rolfondant deze fondant nodig om het mee af te werken?

5

PP = Peggy Porschen. Je doet de fondant in een schaaltje, evt. afslappen met een h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Sorry :) Nee, het is geen stomme vraag, er bestaan geen stomme vragen toch :)
Dom van mij, ik ging er blindelings van uit dat je haar wel zou kennen. Google maar eens op haar naam en kijk maar eens op haar site :)

Om je een idee te geven, dit is een cakeje met fondant:

http://3.bp.blogspot.com/_AbzWoc_MDEg/SxOyesHrhfI/AAAAAAAAACw/MXQm-BchUd4/s320/kerstcupcakeforum.jpg