1

Onderwerp: Schrijfstiften

Heeft iemand van jullie ervaring met de schrijfstiften van Dr Oetker?
Ik wil ze gaan gebruiken om de koekjes te decoreren, maar word het ook hard? En hoe lang duurt dit, ivm het decoreren voor het uitdelen.
Of word het een kliederboel als kinderen het in de handjes hebben.

Re: Schrijfstiften

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit stond op de site van droetker bij de schrijfstiften:

Na het aanbrengen droogt het glazuur op, waardoor de decoratie langer behouden blijft en bewaard kan worden

http://www.oetker.nl/oetker_nl/html/def … 2q.nl.html

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb er wel ervaring mee, ik maak er bijvoorbeeld de witte puntjes in d ogen mee, of ik gebruik hem om stipjes te maken in jurkjes en op de paddestoeltjes en dergelijke.
Dit doe ik ook meer omdat ik nog niet heel veel extra tools heb.
In januari ben ik van plan de sugergun aan te schaffen, misschien dat ik het dan minder zal gebruiken, maar tot nu toe vind ik het erg lekker werken.7
Het wordt wel hard en al redelijk snel.
Het kan wel gaan afbrokkelen al je het aansnijdt of opeet.

Succes.

Groetjes Cindy

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

4

Ik heb het weekend ermee op een taart geschreven. Maar bij mij is het niet hard geworden; en de taart heeft een nachtje in de koelkast gestaan zelfs.
Dus een andere ervaring als Lopkez. Maar ik ben niet minder tevreden, ik had de paars/roze set. Mooie parelmoer kleuren, het schrijven ging super goed en mooi!
Suc6 iig
Groetjes,
wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

5

Heb het gisteren eens even uitgeprobeerd op een speculaasje. Het werd niet echt hard maar een beetje taai, wel zo dat het niet aan de vingers bleef kleven.
Werkte wel heel prettig.

6

Wat vreemd, die van mij werden wel hard, maar nou heb ik andere kleuren gebruikt.
Misschien zit daar het verschil in.
ik heb de kleuren, rood, wit,geel en groen.

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

7

Vraagje waar kopen jullie die schrijfstiften?????

8

Super de Boer

9

Ik heb ze in augustus ook gehaald voor de vlindertaart voor mijn dochter, maar bij mij bleef het ook zacht. Ik had net zo mooi op een doorzichtig mapje een vlinder overgetrokken van een kleurplaat, maar het uiteindelijke resultaat was een drabbig ding wat met geen mogelijkheid te verplaatsen was van mapje naar taart.
Ik zelf zal ze niet snel meer kopen.

knuffies Karin

10

Ik had ze bij de AH gekocht...2 euro nog wat kostte ze....

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

11

Ik heb het vandaag uitgeprobeerd, leuke tekst, folie erover, weg tekst :-(

12

Ik had de princessenstiften van dr Oetker.
Gistermiddagom half twee gebruikt, waren vanmiddag hard, nou ja, hard, taai, maar wel zo dat je er geen vieze handen van krijgt.
Inderdaad wel eerst heel goed laten drogen.

13

AnjaS schreef:

Ik had de princessenstiften van dr Oetker.
Gistermiddagom half twee gebruikt, waren vanmiddag hard, nou ja, hard, taai, maar wel zo dat je er geen vieze handen van krijgt.
Inderdaad wel eerst heel goed laten drogen.

Ja die heb ik ook!