1

Onderwerp: Hoe een hoger kapsel?

Hoe krijg ik mijn kapsel mooi strak en hoog? In de oven ziet ze er geweldig uit en nadien zakt het in of ontstaat er een deuk.

Mijn eerste kapsel waren wel mooi, niet echt heel hoog, maar zakte niet in. Heb niks anders gedaan, en het is nu al mijn 3de kapsel en het zakt telkens in.

Bovendien zou ik het geheim weleens willen weten hoe jullie zijn mooi hoog kapsel krijgen zonder in te zakken.

Ik heb er al wat zoekopdrachten op los gelaten en heb zojuist als het recept van lady sharon (geloof ik dat ze heten) en witje geprobeerd, maar zo enthousiast als hun waren, ben ik niet :(

Of heb ik gewoon mijn dag niet?

Groetjes Mimi

Re: Hoe een hoger kapsel?

Hoger kapsel is  kouder en langer bakken en laat niet je oven oplopen in temperatuur.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

lang delftje schreef:

Hoger kapsel is  kouder en langer bakken en laat niet je oven oplopen in temperatuur.

Zonder dat die daarna inzakt? En moet je het dan laten afkoelen in de oven met de deur open of niet?

wat is dan kouder?

Groetjes Mimi

Normaal bak ik laag kapsel op 170 gr en dik kapsel op 155 gr als je denkt dat het kapsel gaar is kan je lichtjes op de bovenkant duwen met je vingers als het gaar is veert het kapsel weer terug. Je haalt het gelijk uit de oven en lost het kapsel op een stuk gaas of een rek van de oven. Dit is omdat het kapsel het overtollige vocht nog kwijt moet. Leg je het warm op b.v. het aanrecht dan wordt de onderkant nat.
Als je het kapsel in de oven laat afkoelen zal het uitdrogen.

Als je zondigt zondig dan lekker