Onderwerp: (witte) chocolate paste van RegalIce
Heeft daar iemand ervaring mee? Werkt het een beetje hetzelfde als gewone fondant? Hardt het net zo uit?
http://belliestaartjes.mijnalbums.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » (witte) chocolate paste van RegalIce
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft daar iemand ervaring mee? Werkt het een beetje hetzelfde als gewone fondant? Hardt het net zo uit?
ik ken het spul niet, maar het lijkt me meer te lijken op chocolate leather dan op fondant. En dat hard niet op de zelfde manier uit. Het wordt wel hard trouwens, maar dan meer zoals chocola.
Maar goed, zeker weten doe ik het dus niet, want ik heb het zelf nooit gebruikt.
Ik heb het gebruikt en het is heerlijk. Het plakt wel een beetje en wordt snel zacht door de warmte van je handen maar even in de koelkast en je kan weer verder. Ik heb bloemen en blaadjes uitgestoken en ging prima. Ik heb het zelfs een kleurtje gegeven met de kleurstof uit de webshop en ook dat ging prima. Ik hou niet van de smaak fondant of marsepein dus dit is een prima alternatief maar of je er ook figuurtjes (groot) van kan maken weet ik niet heb ik nog niet gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Collette Peters beschrijft in haar boek een eenvoudige manier om choco-paste te maken: chocolade smelten en daar een paar lepels glucosetroop in oplossen. Na afkoelen als rolled fondant te gebruiken. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ga het zeker eens doen. Ik kan de verhoudingen wel even opzoeken als iemand het wil proberen.
Groet, Chris
Wat Chris bedoeld is de chocolate leather, die is ergens te vinden bij de ingezonden recepten.
*gaat zoeken*
Ik vind het leuk spul
Bedankt allemaal. Ik heb het vanmorgen besteld en ga er volgende week lekker mee experimenteren Ben benieuwd.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » (witte) chocolate paste van RegalIce