1

Onderwerp: huis-tuin&keuken modeling tools

Ik heb nog geen modeling tools in huis als bv de modeling ball tools, dus wat doe je dan??? Opzoek gaan naar een alternatief en die heb ik gevonden en wilde ik even met jullie (met name de starters net als ik) delen.

Namelijk zit op de meeste roerstaafjes die ze in coctails doen zo'n mooi bolletje en die had ik nog in huis ;)

Hebben jullie ook leuke huis-tuin&keuken modeling tools, ben ik er zeer nieuwsgierig naar, zo kunnen we elkaar toch een beetje helpen.
Tenslotte kunnen we niet alles in eens aanschaffen (hoewel ik het graag zou willen ) :O  :)

Groetjes Mimi

2

Re: huis-tuin&keuken modeling tools

aardappelmesje. pizasnijder, cocktailprikker.........

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Waar gebruik je de aardappelmesje voor?

Groetjes Gülendem

4 Laatst bewerkt door Canadesje (01-12-2009 21:00)

[quote=G

5

Maiskolfprikkers zijn ook geweldige tooltjes heb ik gemerkt. De punt kun je zo ongeveer gebruiken als de punt van de knifescriber tool, hij is zo dik dat je hem als rollertje kunt gebruiken voor ministukjes en de achterkant kun je gebruiken om ergens een cirkelvormig holletje in te maken (denk aan mouwen, bekertjes).

en spuitmondjes zijn super stipuitstekers!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

pvc buizen van de doe het zelf winkel als roller voorje marsepein /fondant (van Carin als tip gekregen ooit ;)) plamuurmes....handig om je taart weer van de tafel te krijgen of je uitgestoken figuurtjes los van de tafel te krijgen, lang leve de karwei!!! :D

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

7

Ik ben nog op zoek naar een rondje van ongeveer 3 tot 4 cm. Ik heb 't huis al doorgelopen, maar kan nog niks vinden (om rondjes uit te steken, dus een beetje "scherp"randje) Wie heeft een idee? Ik vind de pizzasnijder ook heel handig, maar ook een aardappelschilmesje, achterkant van kwastjes (gebruik ik bij ruitjestaart voordat ik het pareltje erin duw)

8

willeke k schreef:

Ik ben nog op zoek naar een rondje van ongeveer 3 tot 4 cm.

Ik gebruik hier voor o.a. kleine glaasjes waar je waxinelichtjes in doet of borrelglazen en dat gaat prima

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

9

Het kleideegrolletje van de klei van de kids!!! ideaal om kleine hoeveelheden mee uit te rollen!

10

Canadesje schreef:

schone kartelschaar (leuke randjes voorzichtig knippen)

Wat een goed idee!!!

Groetjes Mimi

11

nog een tip die ik laatst hier gekregen heb... RVS pannen gebruiken als taartvorm (mits de handvaten rvs of hittebesteding zijn)

Ik heb het zojuist uitgeprobeerd en het is in de over goedgegaan, ze zijn heel mooi gaar geworden en mooi gerezen.

Groetjes Mimi

12

Nou mijn kapsel leek heel mooi te worden, totdat ik het uit de oven haalde, toen storten die in, ook voor een gedeelte aan de zijkant. Zo zijn de zijkanten aan de onderkant smaller dan de bovenkant. Dus het kapsel heeft geen mooie ronding :(

Groetjes Mimi

13

Nog een tip die wel goed werkt wanneer je lang moet mixen en je hebt geen staande mixer, gewoon de beslagkom (wel met antislip aan de onderkant) in de gootsteen zetten, mixer op het randje van de aanrecht met daaronder een silicone matje :)
werkt perfect! Zo heb je weer je handen vrij voor andere dingen zoals bv je bakpannen invetten ofzo ;)

Groetjes Mimi

14 Laatst bewerkt door Elly67 (02-12-2009 19:29)

Bij je laatste tip van Mimi2 ervoor zorgen dat je man het ziet. Sommige mannen kopen dan een Kenwood of Kitchenaid voor je.  :D

Groetjes, Elly