1

Onderwerp: hoeveel botercreme per cc ?

Ik ben gevraagd om te helpen bij een personeelsvereniging die cupcakes gaat versieren.
beetje allerlaatste moment allemaal, de kerststukjes gingen op het laatst niet door, cc zijn ook veel leuker ;-) Ik vind het harstikke leuk om te doen, ook al heb ik nauwelijks ervaring, beetje helpen kan ik altijd. Het aantal mensen is nog niet bekend, ze moeten zich deze week opgeven en het is al volgende week. Iemand anders zorgt voor de cc's. Ik zorg voor de botercreme om de cc mee te vullen en erop te smeren. Nu loop ik er wel tegenaan hoeveel gram botercreme per cc moet je rekenen. Ik zou het zelf kunnen uitproberen, maar heb nu helaas geen cc mix in huis. Heeft iemand het wel eens gewogen ? Het hoeft echt niet precies, want het restant kan ik invriezen, maar een indicatie is wel handig. Alvast bedankt !

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: hoeveel botercreme per cc ?

volgens mij zit jou topic niet goed... en hoort in bakken en vullen ;)
heb jij de zoek functie geprobeerd? 
oh ja en je hoef niet cupcake mix te hebben om ze te maken.. bij de recepten link hiernaast is een recept voor ze ;)
En als je et niet kan met losse ingredienten ga je ff langs jumbo (de zie ik iig veel meer in tilburg als ene andere winkel :P) en koop je een cupcake mix daar ;)

3

ja ik had gezocht, zou niet durven zonder zoeken wat vragen..geintje... maar kon het echt niet vinden. Maar heel lief dat je met me meedenkt. Ik dacht dat dit de goede rubriek was, maar weer wat geleerd. Ik ben niet zo mobiel ( 4 kinderen ;-)  maar vanmiddag kom ik toevallig in de buurt van de jumbo, dus daar ga ik eens even zoeken naar de ingredienten, moet goed komen, bedankt canadesje ( geinige naam trouwens )

Canadesje schreef:

oh ja en je hoef niet cupcake mix te hebben om ze te maken.. bij de recepten link hiernaast is een recept voor ze ;)
En als je et niet kan met losse ingredienten ga je ff langs jumbo (de zie ik iig veel meer in tilburg als ene andere winkel :P) en koop je een cupcake mix daar ;)

Uhh volgens mij bedoelt ze botercreme en geen cupcakemix. Volgens mij hebben ze geen botercrememix in de winkel, maar je kunt het wel 1:1 maken met poedersuiker.

Ik denk dat je aan 250 gram boter ruim voldoende hebt, mits je een dikke laag wilt smeren...

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

5

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

angelique1984 schreef:
Canadesje schreef:

Uhh volgens mij bedoelt ze botercreme en geen cupcakemix. Volgens mij hebben ze geen botercrememix in de winkel, maar je kunt het wel 1:1 maken met poedersuiker.

Ik denk dat je aan 250 gram boter ruim voldoende hebt, mits je een dikke laag wilt smeren...

Heb jij haar post goed gelezen.. zij zei ik kan et zelf wel probeeren maar heb geen cupcake mix... ik zei dat zij geen mix hoeft te hebben om et te kunnen probeeren cupcakes kan je makkelijk maken of een mix bij een supermarkt kopen.  Dus ik heb haar een optie gegeven om zelf de hoeveelheiden te kunnen wegen.  Niet dat ik wil dat zij cupcake mix boven op een cc gooied oid ;)

7

angelique1984 schreef:

maar je kunt het wel 1:1 maken met poedersuiker.

Heb je dat wel eens geproefd als vulling??!! Geen aanrader hoor :S

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

botercreme extra is wel erg lekker ;)

Groetjes Mimi

9

Hmmm dat wordt moeilijk want eerst moet je weten hoeveel cc's jullie gaan maken want ik kan wel zeggen dat je 1 kilo bc icing moet maken maar dat kan te veel om te weinig zijn dus eerst moet je weten voor hoeveel cc's je bc icing moet maken en dan kunnen wij jou beter helpen ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

10

uiteindelijk hebben we geen botercreme nodig. er is gekozen voor jam en suikerlijm , scheelde calorieen en plakt ook..haha.. maar nog bedankt.